Jövő év végére el szeretné érni a nettó karbonsemlegességet az OTP Bank Magyarországon. Erre évi 40-50 millió forintot költenek, a belső folyamatok átalakítása mellett a kibocsátást ellensúlyozó krediteket is vásárolnak – közölte egy keddi sajtóbeszélgetésen Csányi Péter, a pénzintézet vezérigazgató-helyettese. Szerinte az OTP Bank egyre többet tesz a fenntartható jövőért, zöld programjával kifejezetten a zöldfinanszírozások terén segíti szakértőként a gazdasági szereplőket, emellett folyamatosan indít a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot támogató kezdeményezéseket, banki fejlesztéseket. Példaként hozta fel a 85 százalékban újrahasznosított műanyagból készülő bankkártyákat, amelyeket elsőként az OTP Banknál lehetett igényelni, és ezeket a fenntarthatósági szempontokra fogékonyabb fiatal korosztály számára bocsátottak ki többtízezres nagyságrendben. Ezt ugyanakkor inkább egy átmeneti, a személetformálást célzó megoldásnak szánják, 6-10 éves távlatban inkább az a cél, hogy a plasztikkártyákat felváltsák telefonra digitalizált társaik. A pénzintézet egyébként is igyekszik a digitalizáció felé terelni az ügyfeleket és csökkenteni a papíralapú ügyintézést. A járvány alatt a személyes banki látogatások száma jelentősen csökkent, ennek ellenére nem terveznek fiókbezárásokat, mert a személyre szabott tanácsadásnak a jövőben is kiemelt szerepe lesz – hangsúlyozta Csányi Péter.
A sajtóbeszélgetésen bejelentették azt is: a magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalíció nevű globális kezdeményezéséhez, melynek célja öt év alatt 100 millió fa ültetésével hozzájárulni a klímaváltozás elleni küzdelemhez. Az OTP 100 ezer euróval támogatja a törekvéseket, ebből az összegből 50 ezer fát lehet ültetni.
Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója ennek kapcsán arról beszélt: az emberek gondolkodása nem egyik napról a másikra fog megváltozni a fenntarthatósággal kapcsolatban. Nagyon fontos ezért, hogy a nagyvállalatok is beszéljenek erről, és ne egy-egy projektben, hanem hosszú távú programokban gondolkodjanak. Az érintésmenetes bankkártyás fizetést is 2009-ben vezették be, és 12 év kellett ahhoz, hogy egy teljesen általános gyakorlattá váljon – említett egy példát.