– lelkendezett Facebook-oldalán Kepli lajos, Balatonalmádi polgármestere, miután kedden egyeztetett Veigl Gáborral, a balatoni hajózási Zrt. vezérigazgatójával, s a cégben a többségi tulajdonos állam jogait gyakorló Magyar Turisztikai Ügynökség vezetőjével, Guller Zoltánnal.
Mint arról kedden beszámoltunk, Kepli Lajos szerint a Bahart építési engedély nélkül helyezett az almádi mólóra egy jegyárusító bódét, noha a hajózási cég csak egy fa kivágására kért engedélyt a várostól, a bódé felállításáról szó sem volt, ahogyan a Szent Erzsébet park feltúrásáról sem, amit szintén megtett a Bahart a közművezetékek kiépítésére hivatkozva. A hajózási cég ezek után nyújtotta be engedélykérelmét, melyet a testület elutasított, s a határozatot a képviselők demonstratív ki is ragasztották az általuk körbe szalagozott bódé falára. A város vezetése egyúttal felszólította a Bahartot az eredeti állapot helyreállítására, vagyis a sétányon és a parkban a gödrök betemetésére, a bódé elbontására. Ezek után a Bahart bejelentette, május 28-tól technikai okokra hivatkozva határozatlan ideig szünetelteti a személy- és sétahajózást a településről. A polgármester lapunknak elmondta, az előszezoni hajóforgalom kiesését nem érzi meg Almádi, azt pedig reméli, hogy a főszezonra sikerül kompromisszumra jutniuk a hajózási céggel, mellyel tárgyalni akar, hajlandó is kompromisszumokra, de a bódét a Bahartnak el kell bontania.
A keddi egyeztetés során meg is született a megállapodás, a hajózási társaság vállalta, még ezen a héten elbontja a településképet és a panorámát elcsúfító bódét, nem építi meg a szennyvízátemelő-berendezést, mely a hajók szennyvízét kezelte volna, új fát ültet a kivágott helyére, s a jövő héten elindul a hajóforgalom is.
Az ügyben megkerestük a Bahartot is, arra voltunk kíváncsiak, az állami – tehát közpénzből működő cégnek – mennyibe került a bódé felállítása, elbontása, a szennyvíz-átemelő előkészítése, s mekkora összeg lesz az eredeti állapot helyreállítása? Amint válaszolnak frissítjük cikkünket.