Időnként gyermekfej nagyságú betondarabok hullanak alá a Flórián téri felüljáróról, ami rendkívül balesetveszélyes, hiszen a felüljárókon és alatta naponta több tízezer autó halad át, alatta pedig gyalogosok járnak, de ott van a római kori Fürdőmúzeum is. Az, hogy a híd rossz állapotban van és sürgősen fel kellene újítani, korántsem új keletű információ.
Mint írják „a hidak dilatációs szerkezetei áznak, esős, hideg időben rendszeresen kitöredeznek balesetveszélyt, károkat okozva. A támaszok, fejgerendák és az előregyártott gerendákat megtámasztó rövid konzolok szintén áznak, a kilátszó acélbetétek erősen rozsdásodnak.”
A Budapest Közút munkatársai folyamatosan ellenőrzik a fővárosi felüljárók, hidak állapotát. A Flórián téri híd biztonságos, de valóban felújításra szorul, felújításához közbeszerzést kell kiírni, ennek az előkészítése zajlik – válaszolta a Népszava megoldást firtató kérdésére a fővárosi önkormányzat. Hozzátették: a főváros mintegy hárommillió négyzetméter út, száz kis híd, felüljáró és kétezer kilométernyi vízcső-hálózat felújításával van elmaradásban, mivel a korábbi városvezetés a szükséges összegek egytizedét sem fordította e célra 2010-2019 között.
A Flórián téri felüljárót az 1980-as években a felerősödő forgalom miatt építették, hogy meggyorsítsa az áthaladó forgalmat. S ezért az sem volt túl nagy ár, hogy a 2×2 sávos felüljáró és a szintén akkor épült aluljárórendszer kettévágta a teret és háromszintes közlekedési csomóponttá alakította. Budapest előző városvezetése már 2018-ban elérkezettnek találta az időt egy minden részletre kiterjedő rekonstrukcióra. 2018 decemberében ki is írták a kivitelezői tendert. Akkor úgy számoltak, hogy a 2019 tavaszán elkezdő felújítás 14 hónapig tart majd. Ennek során a felüljárók új szigetelést és pályaszerkezetet kaptak volna. A tervekben szerepelt a dilatációs szerkezetek cseréje, a vízelnyelők tisztítása, a támfalak és a hídfő beton felületeinek, illetve a főtartók és pillérek hibáinak javítása, a kőfelületel tisztítása és szükség szerinti pótlása, új biztonsági korlát építése. A felüljáró két ágát egymást követően újították volna fel, kétirányúsítva a forgalmat az éppen üzemelőn.
Csakhogy mindebből nem lett semmi. A felhívásra egyetlen ajánlat érkezett, amelyről a Tarlós-féle városvezetés úgy vélte, hogy túlságosan drága, ezért a tendert eredménytelennek nyilvánították. 2019 őszén újabb tendert hirdetett az akkor még Tarlós István vezette főváros, az ajánlatokat viszont már az új, Karácsony Gergely vezette kabinet hivatalba lépése után bírálták el. A közbeszerzési eljárásra ezúttal is egy ajánlat érkezett, méghozzá ugyanattól a cégpárostól. Mivel az előző ajánlati árat nem hozták nyilvánosságra, így csak találgatni lehet, hogy az A-Híd Építő Zrt., a STRABAG-MML Kft. alkotta konzorcium által adott 2,24 milliárdos vállalási ár alacsonyabb vagy magasabb volt-e az előzőnél. A Közbeszerzési Értesítő szerint a BKK 2020. április elején szerződést kötött a cégekkel.
Ám azóta sem történt semmi. A főváros erre vonatkozó kérdésünkre egyáltalán nem válaszolt. Nem hivatalosan azt a választ kaptuk, hogy a járvány és a sorozatos kormányzati elvonások alaposan leszívták a kasszát, így egyszerűen nincs rá pénz, ráadásul a Csömöri út – Drégelyvár utcai közúti felüljáró felújítása sokkal többe kerül az eredetileg tervezettnél.
Bús Balázs Óbuda előző polgármestere, jelenlegi önkormányzati képviselője a kormánybarát sajtó által megszellőztetett levélben arra kérte Karácsony Gergelyt, hogy „a Flórián téri felüljáró ne jusson a Lánchíd sorsára, ugyanis az a sok ezer ember, aki naponta áthalad a Flórián téri aluljárón, jelen pillanatban életveszélyben van”. Óbuda új vezetése kérdésünket azzal hárította, hogy a felüljáró fővárosi kezelésben van.