Kétszintű gyalogos-kerékpáros híd épülhet az Óbudai sziget déli részén a jelenlegi H-hídként ismert autós bejáró és az Árpád híd között a Duna mellékága, valamint a Gróf Esterházy rakpart és a HÉV vágányok felett. Az új átkelőt a régi Déli vasúti összekötő híd újrahasznosításra alkalmas elemeiből raknák össze – tudta meg a Népszava.
Végleges döntés még nem született, de a Budapest Fejlesztési központ már megvizsgálta, hogy a bontott hídelemek bírnák-e a terhelést és arra jutottak, hogy a bontott hídelemek némi átalakítás és felújítás után akár száz évig is szolgálhatnak, hiszen a gyalogos és kerékpáros terhelés messze elmarad a vasútitól. Ennek további vizsgálatára nemrégiben közbeszerzési eljárást írtak ki.
A következő fogós kérdés az volt, hogy hol lehetne ezeket felhasználni. A négy felhasználható felszerkezeti rész ugyanis egyenként 100 méter hosszú és 680-700 tonna, így közúton nem szállítható, zsilipen sem vihető át, így nem sok helyszín kínálkozott. Csepel-sziget melletti mellékág, illetve az alatta lévő területek kiestek a zsilip miatt, így maradt a Hajógyári sziget. Felmerült egy új gyalogos híd építése a sziget északi csücskében, mivel ez szerepelt a főváros városszerkezeti tervében, de a főváros természetvédelmi okokból elzárkózott ettől. Így merült fel a H híd alatti átkelő ötlete. Vizsgálják még a Hajógyári sziget északi részére vezető jelenlegi K-híd – ez egyébként szintén bontott hídelemekből épült – lecserélését egy új két nyomú közúti hídra, amelyet szintén a Déli vasúti híd elbontott résziből raknának össze.
Az elbontott hídelemeket hajón úsztatnák fel a kiválasztott helyszínre. A további felhasználásra alkalmas részeket felújítják, így átépítik a teljes pályalemezt, gyakorlatilag csak a főtartók maradnának meg, majd ezt követheti az összeépítés, ha az összes műszaki vizsgálat eredménye megerősíti a környezetvédelmi szempontból kedvező megoldást.
Az előzetes becslések szerint a hídépítés költsége 30 százalékkal csökkenthető, ha bontott elemeket használnak újonnan gyártottnál. A pontosabb ár azonban a tervezés későbbi szakaszában határozható meg – válaszolta a Népszava kérdésére a Vitézy Dávid vezette Budapest Fejlesztési Központ.
Arra a kérdésre, miszerint összefüggésben van-e a két híd átépítése a szigetre tervezett a kormány által a sziget déli részére tervezett összművészeti központ megvalósításával, azt a választ kaptuk, hogy a tervezett beruházás a közhasználat számára készül, elsősorban az egész Óbudai-sziget és Óbuda közötti átkelést hivatottak kedvezőbbé tenni. A kérdés nem a kulturális beruházások nyomán került napirendre. Az elbontott hídelemek hasznosíthatóságát vizsgálták, korszerű környezetvédelmi szemlélettel.