A Médiatanács egy méltóságsértést feltételező bejelentés alapján megvizsgálta a Hír TV-n futó Bayer-show április 26-ai adását.
- tudatta szerdán az MTI-vel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága.
A testület megállapította továbbá, hogy a nőkről elhangzott vélemény nem a női nem vagy a női országgyűlési képviselők ellen irányult, emberi méltóságukat nem kérdőjelezte meg, őket alacsonyabb rendűként nem tüntette fel sem a bejelentésben kifogásolt mondatokban, sem a műsorszám egészében, így a testület nem indít eljárást.
Ócskák, ápoltak, 2-es számúak
Emlékeztetőként, Kövér László, az Országgyűlés elnöke az április 26-i Bayer show-ban így fogalmazott az ellenzéki politikusokról, számmal említve közöttük is a nőket.
Ugyanebben az interjúban Kövér ócskának nevezte az ellenzéket, ám hangsúlyozta, a karanténidőszakban még az is jó volt, hogy bemehetett a Házba „a sok ápolt közé.” Mindezt egyébként arra válaszolva mondta el, hogy Bayer megkérdezte, hogy lehet ép lélekkel végigszenvedni egy Szabó Tímea-féle felszólalást.
Az adás miatt az ellenzék parlamenti és EP-képviselői április végén fordultak panasszal a Médiatanácshoz.
Kevés magyar zene szólt a Táska Rádióból
A székesfehérvári Táska Rádió szolgáltatóját negyvenezer forintra bírságolta a tanács, amiért egy vizsgált februári adáshéten szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb szöveget, magyar zenét és a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, valamint több ismétlést tett közzé. A szolgáltató ezen felül a törvényben előirt arányhoz képest kevesebb közszolgálati műsort sugárzott - írták.
A Szent István Rádió - Tokaj egy márciusi adáshéten eltért állandó megnevezésétől, kevesebb magyar zenét és hírt, továbbá több ismétlést tett közzé szerződéses vállalásaihoz képest. A Médiatanács a szolgáltatónak a rendkívüli helyzetről írt indokló nyilatkozatát elfogadva méltányosan ítélte meg a helyzetet, a pénzbírságot mellőzte, de felszólította a rádió szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, továbbá arra, hogy a jövőben tartózkodjon a jogsértésektől.
Kitértek arra is, hogy a koronavírus-járvány miatt a televíziós hirdetési piac átalakulását 2020 májusában vizsgáló, a Médiatanács által elfogadott NMHH-tanulmány szerint 2019-cel összevetve továbbra is csökkenő tendencia mutatható ki, a márciust és áprilist elemző tanulmányokhoz hasonlóan.