A koronavírus-járvány és az azzal kapcsolatos korlátozó intézkedések miatt alaposan visszaesett a BMW Csoport értékesítése, ráadásul a járvány még jó ideig korlátozni fogja az egész autóipar működését, ezért a BMW célja, hogy megőrizze erős likviditási helyzetét, ennek érdekében pedig felülvizsgálnak minden projektet, beruházást, termékfejlesztést, írja a portfolio.hu.
Az idei első negyedévben a BMW szinten tartotta a K+F-költéseket, ezen a költségsoron csupán 1,1 százalékos csökkenés látszik, a BMW 1,38 milliárd eurót költött, viszont a beruházásokat közel harmadával faragták le, a Capex 1 milliárd euróról 31 százalékkal 687 millió euróra csökkent.
"Számunkra mindig a várható kereslet a releváns, ezért halasztjuk el a magyarországi gyár üzembe vételét", indokolt Oliver Zipse, a BMW Csoport igazgatóságának elnöke.