A BKV Zrt. teljes egészében megtérítteti az M3-as metró kocsijaival kapcsolatos károkat az orosz gyártóval, a Metrowagonmash Rt.-vel.
A budapesti közlekedési társaság csütörtök esti közleményében azt írta, hogy szakembereik tavaly december első napjaiban észlelték az M3-as metró kocsijainak meghibásodását, és a cég vezetése haladéktalanul megtette a szükséges lépéseket. Levelekben szólítottál fel a Metrowagonmash Rt.-t a hibaelhárítás azonnali megkezdésére, egyben bejelentették, hogy a térítésmentes javítás követelése mellett behajtáj a szerződés szerinti kárátalány összegét is.
Az állításnak – vagyis hogy a szakemberek 2019 decemberében vették észre a hibát – jócskán ellentmond az mfor.hu értesülése, miszerint
Metrowagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után közölte, hogy a gyártó megváltoztatta a technológiát, most már nem lehet gond. A problémával hivatalosan csak a közelmúltban szembesülő BKV a Zoom.hu kérdésére még tavaly októberben is következetesen tagadta, hogy rozsdásodna a metrókocsik teteje, és leülepedő fémporról, alagútban felszedett szennyeződésről beszélt.
Miután a metrókocsik korróziós problémái publikussá váltak, december elején a BKV Zrt. vezetése értesítette a Metrowagonmash Rt. vezérigazgatóját arról, hogy az érintett szerelvényt garanciális javíttatás céljából kivonta a forgalomból, és azonnali intézkedésekre szólította fel a gyártót. Egyúttal Magyarországra hívták a cég képviselőit, hogy a legmegfelelőbb műszaki megoldást dolgozzák ki a probléma elhárítására.
Januárban a magyar vállalat újabb levélben szólított fel a hibajavítási folyamat gyorsítására. A BKV Zrt. megerősítette, minden, törvényben és szerződésben meghatározott jogával élni hogy a BKV Zrt.-t kárai megtérüljenek.
A társaság hozzátette. jelenleg is perben állnak az MWM Rt.-vel – a 6 milliárdos kártérítési keresetet még 2019 év elején benyújtották, és szükség esetén most sem riadnak issza hasonló jogi lépések megtételétől. A BKV hangsúlyozta, hogy szakermbereik forgalomba adás előtt minden egyes járművet ellenőriznek, így a forgalomba kerülő metrókocsikat is. Az M3 zavartalan forgalmát a rendelkezésre álló szerelvényekkel biztonságosan fent lehet tartani – állította a közlekedési vállalat.