Bioritmus;mozgás;sportolás;

- Sportos gyereket szeretnének a magyar szülők

Szinte minden magyar szülő azt szeretné, ha a gyermeke aktív és sportos lenne, ehhez azonban nem megfelelőek a sportolási lehetőségek - derült ki egy régiós felmérésből.

Magyarországon a szülő 96 százaléka azt szeretné, ha gyermeke aktív és sportos lenne, de majdnem 50 százalékuk szerint ezt akadályozza, hogy a sportegyesületi kínálat a lakóhely vagy az iskola közelében nem kielégítő - derült ki Magyarország és a régió - Ausztria, Csehország, Németország, Szlovákia - sportolási szokásait feltérképező felmérésből, amelyet a világ legnagyobb sportszer kereskedelmi cége, az Intersport készített.     

Magyarországon a gyerekek 35 százaléka tagja valamilyen sportegyesületnek, míg Szlovákiában 46,4, Ausztriában 47,9, Csehországban 49,4, Németországban 57,3 százalékos ez a mutató - mondta Horváth Csobán ügyvezető igazgató. Az eredmények szerint a gyerekeknek csak 4,5 százaléka nem sportol rendszeresen, az iskolában a mindennapos tornaóráknak köszönhetően pedig egyértelműen megnőtt a gyerekek sporttal eltöltött óráinak száma.

A mobiltelefon, a közösségi média és a sport kapcsolatát elemző kérdésre a válaszadók 77 százaléka mondta azt, hogy minél gyakoribb a digitális média használata, a gyerekek és fiatalok annál kevésbé aktívak a sportban. Ugyanakkor a válaszokból az is kiderült, hogy a digitális média ösztönözhet is a sportra. A megkérdezettek 49 százaléka szerint a közösségi média arra motiválhatja a fiatalokat, hogy (többet) sportoljanak, míg 58 százaléka gondolta úgy, hogy a közösségi média sportos példaképeket állít a fiatalok elé. A válaszadók 59 százaléka szerint a közösségi média felkelti a fiatalok érdeklődését az új sportágak iránt.

A felnőtt munkavállalókat illetően 59,1 százaléka válaszolta azt: hiába határozza el, hogy munka után sportolni fog, nincs elég motivációja a sportoláshoz. Ez az arány Csehországban (55,4) és Szlovákiában jobb (56,7), míg Ausztriában (66,8) és Németországban (60,5) rosszabb. A felmérés során az is kiderült, hogy Magyarországon a munkaadók 32 százaléka biztosít dolgozói számára térítésmentes fitnesz lehetőséget. A helyzet máshol is hasonló: Ausztriában a munkaadók 69, Csehországban 72,1, Szlovákiában 75,4, míg az éllovas Németországban 65,4 százaléka nem biztosít dolgozói számára ilyen lehetőséget.

A magyar válaszadók 51 százaléka a szabadban végzi a sporttevékenységeket, viszont 85 százaléka szívesen sportolna többet a természetben. Pályákon a sportoló férfiak 31 százaléka fordul meg, a nőknél viszont ez a szám csupán 17 százalék.

A macskák is kialakítanak gazdáikkal olyan kötődést, amely hasonló a gyerekek és a kutyák által gondozóikkal kialakított kapcsolathoz - derítették ki az Oregoni Állami Egyetem OSU) kutatói.