Egy gombostűnyi rés nem sok, de annyi sem maradt szabadon a nyitónap főattrakciójának titulált nagykoncerten, az egymásnak feszülő izzadt testek káoszában mégis folyamatosan indult meg egy-egy a sörtől, vagy csak a lendület sikerétől megmámorosodott céltudatos csapat, hogy közelebb férkőzzön a világot jelentő deszkákhoz. Úgy tűnt, sokan nem akarták tudomásul venni azt a pedig egészen nyilvánvalónak tűnő tényt, hogy képtelenség egy tapodtat is mozdulni, és főleg esélytelen vállalkozás a színpadhoz közelebb kerülni.
A levegőtlen, hevült kábulatban hamar ki is alakultak kisebb-nagyobb nézeteltérések, mindenki ingerült volt egy oldalába fúródó könyök, egy a kislábujját laposra nyomorító bakancs, vagy csak épp az útjába sodródó mozdulni nem tudó miatt, aki galád módon, mivel ő maga sem jutott előrébb, eltorlaszolta a tömeg közepe felé vezető utat.
Még nagyjából fél óra volt a koncertig. A kivetítőn végtelenítve játszott, a környezettudatos fesztiválozásra és embertársaik nemtől, színtől, származástól függetlenül való tiszteletben tartására szívre tett kézzel esküvő résztvevőkről összevágott videó már-már drámai ellentétet képezett a nemtől, színtől, származástól ugyan független, de az egymás iránti tiszteletet és egymás becsülését hírből sem ismerő kavalkádban. Többen rosszul lettek, voltak, akik holt sápadtra vált verítékező arccal, félig önkívületben kapaszkodtak párjuk, barátjuk karjába, aki kétségbeesetten próbált kiutat törni az irdatlan tömegben, mások még a kijutás gondolata előtt eszméletüket vesztették. Innen pedig már csak egy pillanat tört része kellett, hogy kialakuljon a pánik. A kétségbe esetten kifelé araszolók a tömeg külső negyedében, széles embersodrásba toppantak. Egymás hátára, vállára, oldalára kenődve marhacsorda módjára csörtettek a végtelennek tűnő emberáradat széle elérésének reményében. Sokan elsodródtak egymástól, kétségbeesetten zokogó és elszánt, de félelemmel telt arcokat lehetett látni mindenütt. Egy ponton a csaposok kezdték a pulton keresztül kimenekíteni embertársaikat.
Aztán egyszer csak elkezdődött a koncert. A pult előtt, immár biztonságban, néhányan a földre roskadtak, mások könnybe lábadt szemekkel keresték társukat, miközben többtízezrek énekelték égbe nyújtott telefonokkal a Castle on the Hill-t.
A színpadon álló világsztár minden bizonnyal semmit nem érzékelt az egészből. A huszonnyolc éves énekes, dalszerző, Divide című lemezének európai turnéja részeként, finnországi, dániai és németországi állomásai után látogatott el a tavaly több mint fél millió látogatót számláló fesztiválra. A francia származású énekesnő, Jeanne Galice, művésznevén Jain után lépett színpadra, aki annak ellenére, hogy a teltházat nyilvánvalóan nem magának köszönhette, tökéletesen melegítette be a hangulatot a soron következő brit trubadúrnak. Sheeran Castle on the Hill című számával csapott a húrok közé, a közönség pedig - a várakozásoknak megfelelően - az első pillanattól az utolsóig imádta, és mindvégig együtt énekelte vele a már jól ismert dallamokat.
A suffolki származású énekes miután zenei karrier reményében 2008-ban a brit fővárosba költözött, 2011-ben adta ki No.5 Collaborations Project címet viselő, első, független középlemezét, amelyre többek közt Eltohn John is felfigyelt. Ekkor szerződött le az Asylum Recordshoz, és még az év szeptemberében kiadta debütáló, Plus című albumát, amely ötszörös platinalemez lett az Egyesült Királyságban. Divide című albuma, a Multiply után harmadikként jelent meg, 2017 márciusában került a lemezboltokba és mintegy 14 országban, köztük az Egyesült Államokban, Kanadában és Ausztráliában is a zenei toplisták élén debütált, rajta olyan, - a koncerten is előadott - dalokkal, mint a Galway Girl, a Shape of You, vagy 2017 karácsonyának legnagyobb slágere, a később Beyoncéval és Andrea Boccellivel közös feldolgozásban is megjelent Perfect.
Utolsó, No.6 Collaborations Project című lemeze alig egy hónappal a Szigetes koncert előtt, július 12-én jelent meg, a korábban említett független középlemez folytatásaként, és a Billboard 200 első helyén debütált. A 15 dalból álló, a zenei paletta minden műfaját lefedő gyűjtemény a nemzetközi zenei élet olyan nagy alakjait vonultatja fel, mint többek között Justin Bieber, Camilla Cabello, Cardi B és Bruno Mars, a fiatal zenész ráadásul rap tehetségét is megcsillogtatja, méghozzá nem más, mint a legjobb brit rapperek, valamint Eminem és 50 Cent kíséretében. A BBC Rádió 1 műsorában elmondta: azóta álmodott egy ilyen összefogásról Eminemmel, hogy gyerekként először hallotta a zenéjét. A rap ezek után persze a koncertről sem hiányozhatott, pedig talán szerencsésebb lett volna a mesterekre bízni ezt a feladatot, mert a Shape of You után előadott rapbetétektől terhes szám nem a legszerencsésebb befejezése volt az estének.
Sheeran egyébként nem csak a színpadon, hanem a vásznon is számtalanszor feltűnt már, a legutóbbi Yesterday című vígjáték előtt többek közt például a Bridget Jones babát várban, a Sam Smith, angol énekes és dalszerzőről szóló dokumentumfilmben, illetve a Trónok harca egyik epizódjában is láthatták a rajongók. Sőt, tavaly jelent meg Murray Cummings rendezésében a Songwriter című film, amely a mostani turné alapjául is szolgáló album, a Divide születését dolgozza fel.
Ugyan még hátravan néhány fellépés, a háromszoros Grammy-díjas énekes turnéja lehet minden idők legnagyobb, legtöbb bevételt hozó, legtöbb embert megmozgató koncertsorozata, ami már mostanra is több szempontból megdöntötte az eddigi csúcstartó, a U2 rekordját. A Szigetes koncert közönségszáma biztosan nem ront az eddigi statisztikán, a kérdés csak az: megéri-e a kockázatot, megéri-e a tébolyt egy világsztár.