légiközlekedés;kényszerleszállás;

- Kényszerleszállás után egy repülő szárnyán rekedtek az utasok - a vizsgálat szerint volt rá okuk

Egy megfáradt tömítés és egy félreértés okozott életveszélyes helyzetet.

Az Aer Lingus egy járatát teljesítő Airbus A320-as 143 utassal és hat fő hajózó személyzettel Corkból Londonba tartott 2017 novemberében, amikor a személyzet különös szagokat érzett a fedélzeten, írja az airportal.hu.

Ez volt a második ilyen eset ugyanazzal a géppel ugyanazon a napon.

A légzőmaszkokat tartalmazó tárolók kinyíltak, a kapitány vészhelyzetet jelentett, a repülő pedig visszatért a kiinduló repülőtérre. A landolás után a kapitány azt kérte az utasoktól, hogy poggyászaikat hátrahagyva, gyorsan hagyják el a gép fedélzetét. Az egyik utas azonban mozgáskorlátozott volt, segítséget igényelt a leszálláshoz, emiatt feltorlódott a tömeg. Ekkor az ablakon kinéző utasok már azt látták:

időközben a gépet tűzoltók vették körbe.

Ekkor - mint azt egy utas később elmondta - kitört a pánik. Akik a vészkijárati sorban ültek, kinyitották az ajtókat, és 32-en a szárnyra mentek ki. Felük a vészcsúszdákon hagyta el a gépet, másik felük viszont ottragadt, míg végül a kabinba visszatérve, a lépcsőkön keresztül távozott.

A kapitány instrukcióinak félreértése érthető volt a helyzetben,

állapította meg a vizsgálat. Az Aer Lingus az eset óta felülvizsgálta a vészkiürítési eljárását, amit úgy módosít, hogy mindenki számára világos legyen a különbség a leszállítás és vészhelyzeti kiürítés között. A repülőgép későbbi vizsgálata során kiderült, hogy a szagokat egy az avionikai rendszereket hűtő szellőző megfáradt tömítése okozta.

Igaz, a Híd által benyújtott módosításokat is, így már nem büntetik a magyar himnusz eléneklését.