"Az Európai Unió a 2000-es évek elején jött rá, hogy fejleszteni kellene a vasutat, az azóta elmúlt másfél évtizedben pedig Magyarországon is jelentős fejlesztések valósultak meg, főleg olyan vállalatok részvételével, amelyek „képesek voltak mobilizálni a belső erőforrásaikat, kiaknázni szellemi, innovációs potenciáljukat", erről írt publicisztikát a Világazdaságban Homlok Zsolt, Mészáros Ágnes férje.
Homlokot - emlékeztet a 24.hu - 2016 szeptemberében menesztették a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetői posztjáról, ezt követően kezdett el vállalkozni, nem sokkal később pedig az általa vezetett cég, a Vasútvill Kft. a dél-balatoni vasút 100 milliárd forintos megaberuházásában konzorciumi társa volt Mészáros cégének, az R-Kord Kft.-nek.
Üröm azonban Mészáros vejének örömében, hogy ma a pályázati kiírások értékelési rendszere egydimenziós, jellemzően csak az ajánlati árra koncentrál, miközben nem kellő súllyal veszi figyelembe a 21. század társadalmi-gazdasági viszonyai között felértékelődő holisztikus szempontokat
A vasúti infrastruktúra sűrűsége, technológiai színvonala fontos gazdaság-, társadalom-, és nemzetstratégiai kérdés. „Az az ország, amelyik ezt nem kellő hangsúllyal kezeli, a leszakadást kockáztatja” – zárja írását Homlok.