Egyesült Államok;The New York Times;lappiac;

Illusztráció

- Sikerrel duplázhatja online bevételeit a New York Times

Még két évük van, hogy a célul kitűzött évi 800 millió dolláros, online kiadásból származó bevételt elérjék. És a lap friss pénzügyi jelentése alapján ez a cél már kézzelfogható közelségbe került.

A New York Times kiadta a harmadik negyedéves pénzügyi jelentését, ebből pedig kiderül, hogy a világ egyik legismertebb lapja idén több mint 600 millió dollárt keresett a digitális előfizetéseken - szúrta ki az Index.hu a Harvard egyetemhez tartozó, médiakutatással foglalkozó NiemanLab oldalán a hírt.

Ezzel a lap jó úton halad a négy éve kitűzött célja felé, hogy - a 2014-es 400 milliót megduplázva - 2020-ra 800 millió dollárt keressen az online kiadással. A New York Times legtöbb bevétele - több mint fele - még mindig a nyomtatott kiadáshoz fűződik, ám jól láthatóan nő az online előfizetésekből és reklámokból származó bevétel is. Ami pedig komoly teljesítmény az egyébként küszködő amerikai lappiacon.

A lap hét éve vezette be a paywall rendszerét, vagyis azt, hogy előfizetéshez köti az online cikkek korlátlan olvasását, jelenleg 2,54 millió digitális előfizetővel bír.

Hiába bővíti a kormány a családi otthonteremtési kedvezményt, az változatlanul csak a módosabbak helyzetén javít, nem segítve a leszakadó családokat, térségeket.