Komoly ember nem hord olcsó órát, sem ruhát – hallhatjuk a kormány jól fizetett prókátoraitól. Dehogy urizálnak, csak szeretik a dizájnt – győzködik a választókat. Eközben a dizájn fellegvára, az Ipaművészeti Múzeum már-már romokban, és legkorábban csak 2022-ben vagy 2023-ban fog újra kinyitni.
Lechner Ödön és kortársai négy év alatt építették fel, a jelek szerint a Fidesznek legalább háromszor ennyi időre van szüksége az épület rekonstrukciójához és kibővítéséhez. Igaz, nagyon rossz állapotban van, a rekonstrukciós tervek többször módosultak, csakhogy már 2011-ben hallhattuk a nagy ígérgetéseket a múzeum felújításáról.
Az épület rekonstrukciójának első engedélyezési és kivitelezési terve 2012-ben készült el, az Iparművészeti újranyitásának reménybeli időpontja akkor 2017 volt. Abban az évben a múzeum egyik kiállításának megnyitóján az emberi erőforrások akkori miniszterétől, Balog Zoltántól megtudhattuk: „a múzeumok a szabad népek igazi tanítói”, s mint ilyen, az Iparművészeti felújítása sínen van. Nem is ezen a sínen, hanem Orbán Viktor 2013-as ötlete előtt feküdt keresztbe az Iparművészeti akkori vezetője, Takács Imre: nem volt partner abban, hogy a múzeum lemondjon az Esterházy-kincsekről a fertődi kastély javára. Igaz, az Esterházy-kincsek sosem tartoztak a fertődi kastélyhoz – de hát a történelem átfogalmazása sosem állt távol a kormánytól.
A múzeum új vezetője, az ős-fideszes Cselovszki Zoltán − Habony Árpád felfedezője –sosem kekeckedett, így megtette helyettesének a Fidesz-közeli vállalkozót, Simon Pétert, a közbeszerzéseken is rendre ugyanaz a műtárgyszállító cég nyerhet, és sosem panaszkodott a múzeumot érintő kormányzati döntések lassúsága miatt. Most mégis azzal állt a nyilvánosság elé: további költségvetési támogatás kell ahhoz, hogy a múzeum reprezentatív Üvegcsarnokát az 1896-os állapotnak megfelelően állítsák helyre. Úgy tűnik, a Fidesz mégsem annyira rabja a dizájnnak, mint a mindennapos rongyrázás mutatja.