újság;Top Gear;

Boros Jenő főszerkesztő egy McLarennel

- Top Gear: itthon is rálépnek a gázra

Noha Magyarországon televíziós műsorként vált népszerűvé a BBC fanyar humorral és kritikus hangvétellel fűszerezett, látványos tesztekkel jelentkező autós magazinja, a Top Gear, a márkanév valójában újságként lett világhíres. 25 évvel ezelőtt alapították és azóta is az autós szaklapok elitjébe tartozik: csak Angliában havonta 150 ezer példányban kel el, és 25 nyelven jelenik meg. Pontosabban: hamarosan már 26 nyelven. Szeptember végén debütál ugyanis a lap magyar kiadása.

– A BBC profi hátterének köszönhetően egy itthon eddig szinte elérhetetlen autóvilágot tárhatunk az olvasók elé. De legalább ilyen fontos, hogy a különleges járműveket kikezdhetetlen szakértelemmel és alapossággal, önmagukban élményként szolgáló fotók kíséretében mutathatjuk be – fogalmazott Boros Jenő, a magyarországi lap főszerkesztője, aki azt is megemlítette, hogy a Top Gear eddigi 25 éve alatt készült több ezer cikket és sokmillió képet rejtő, egyedülálló archívumát is használhatják.

– Természetesen az autóké lesz a főszerep, de a lap magyar nyelvű kiadása több lesz mint egy minőségi szaklap. Bemutatjuk például azokat az egzotikus helyszíneket is, ahol a stáb a teszteket készítette – jegyezte meg a főszerkesztő, aki 1973-ban fotóriporterként indult a pályán, és képeivel szakmai díjak sokaságát nyerte el. A rendszerváltáskor, az újkori magyar járműipar születésekor már autós szakújságíróként is dolgozott. 25 éven át volt a Népszabadság járműipari szakértője, több könyvet írt, és a nemzetközi Autobest zsűri egyetlen magyar tagja volt.

A jelenleg összesen mintegy 60 ezres példányszámú hazai autósújság-piacon megjelenő Top Gear magazinban nagyobb részt az angol kiadványból átvett tesztek, riportok fordítása szerepel majd, de lesz „hazai gyártású” rész is. Így a Kossuth Kiadó gondozásában, 20 ezres példányszámban megjelenő, 108 oldalas lapban egyaránt megfér majd a szupergyors Ferrari Pista tesztje, az indiai autómatuzsálem, az Ambassador története, egy nagyinterjú Michelisz Norbert autóversenyzővel, és egy megemlékezés a közelmúltban elhunyt magyar dizájnpápáról, Finta Lászlóról.

Nem az országnak, hanem egyedül Orbán Viktornak van szüksége az orosz részvételű paksi bővítésre, és ezt maga a magyar miniszterelnök vallotta be – így értékelte a kormányfő keddi moszkvai kijelentéseit Jávor Benedek a Párbeszéd EP-képviselője. Az atomberuházással kiemelten foglalkozó politikus szerint az ország történetének legdrágább beruházása végképp elvesztette racionális jellegét.