Zöldzóna;luxusmárkák;égetés;állati szőrme;

- Nem éget több eladatlan ruhát a brit világmárka

Nem égeti el többé eladatlan termékeit és a jövőben nem használ állati szőrmét - jelentette be a Burberry.

Júliusban derült ki egy bevételi jelentésből, hogy a Burberry 2017-ben 28,6 millió fontnyi (10,3 milliárd forintnyi) értékű ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisített meg a márka védelme érdekében. A divatház akkor azt közölte, hogy a 2017-es év szokatlannak számított, mivel 10 millió font (3,6 milliárd forint) értékű régi parfümöt kellett megsemmisítenie a Coty nevű amerikai céggel kötött szerződés aláírása után. 

A környezetvédők dühös reagálása nyomán jutott a Burberry mostani döntésére - írta az MTI a BBC hírportálja alapján.  A divatcégek azért semmisítik meg az el nem adott termékeiket, hogy azok ne kerülhessenek olcsón a piacra.

"A divatipar egy nagy volumenű üzletág, évente több mint 100 milliárd ruhadarabot állít elő. A fogyasztók szekrényei tele vannak sosem viselt ruhákkal, sok cég számára pedig problémát jelent a raktározás. Itt az ideje, hogy az egész divatipar a forrásánál ragadja meg az árutorlódás problémáját: a termelés lassításával és az üzleti filozófia átgondolásával"- fejtette ki a Greenpeace a BBC-nek.

 A Burberry használ nyúl- , róka-, nyérc- és nyestszőrmét jelenlegi kollekcióiban, a jövőben azonban megszünteti az ilyen termékeket.

A PETA állatvédő szervezet üdvözölte a Burberry döntését.