;

MÁV;Volánbusz;Dávid Ilona;Homolya Róbert;

- Személycserék készítik elő az állami közlekedési óriás születését

Dávid Ilona a Volánbusz, Homolya Róbert a MÁV elnök-vezérigazgatója. Szivek Norbert MNV-vezér távozását már szerdán bejelentették, utódjának kinevezéséről hamarosan döntenek.

Dávid Ilonát a MÁV korábbi vezetőjét nevezte ki a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatójának a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter. Fekete Antal, a cég vezetője közös megegyezéssel távozik – közölte Bártfai-Mager Andrea kommunikációs stábja csütörtökön az MTI-vel.

Ugyancsak csütörtökön jelentették be, hogy a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. élére Homolya Róbertet nevezte ki Bártfai-Mager Andrea (Dávid Ilona közös megegyezéssel távozott a vasúttársaságtól). Az ő neve onnan lehet ismerős, hogy az OLAF az ő személyének összeférhetetlensége miatt javasolta több mint 3 milliárd forint támogatás visszavonását: Homolya érdekeltségein keresztül, alvállalkozóként részt vett olyan közbeszerzések lebonyolításában, amelyeket aztán a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökhelyetteseként felügyelt is.

A miniszteri közleményben azt írták, hogy Dávid Ilona irányítása alatt a MÁV-csoport adósságállománya ötödére esett vissza, a társaság nyereségessé vált, és jelentős hatékonyságnövelő lépéseket tett a cég sikeres működésének érdekében. A leköszönő Volán-vezérigazgató, Fekete Antal 2015 áprilisától irányította a céget, közös megegyezéssel történő távozását követően állítólag más területen képzeli el jövőjét.         

Szivek is távozott

Az már szerdán kiderült, hogy augusztus 31-i hatállyal, közös megegyezéssel távozik a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vezérigazgatója, Szivek Norbert – ezt a társaság megváltozott feladat- és hatáskörével indokolta a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter sajtó és kommunikációs főosztálya. Utódjának kinevezéséről hamarosan döntés születik. Bártfai-Mager Andrea a jövőben a nemzeti vagyon kezelésének stratégiai kérdéseiben tanácsadóként számít Szivek Norbert szaktudására.

Korábban mi is beszámoltunk arról: egy kormányrendelet értelmében a MNV helyett a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter lesz több állami mamut tulajdonosi jogainak gyakorlója is, hozzá tartozik majd a villamos művek, a Volánbusz és a Szerencsejáték Zrt is. A bejelentés a kormányzati központosítás egyik előjele lehet, egyebek mellett megágyazhat a MÁV és a Volán összevonásának is. 

Egy jegy a vonaton és a buszonMosóczi László, az innovációs tárca államtitkára a Magyar Időknek arról beszélt, hogy országos közlekedési tarifaközösség létrehozásán dolgozik a kormány, a távolsági autóbuszokon, vonatokon, városi járműveken egyetlen jeggyel lehet majd utazni. Az innovációs tárca államtitkára úgy vélte, első körben nem szükséges egyetlen cégcsoportba összevonni az állami közlekedési vállalatokat.  „Előkészítjük a közúti-vasúti közösségi közlekedési rendszerek összehangolását, hogy egységes menetrendi, utastájékoztatási és – ami a legfontosabb – jegyrendszert hozzunk létre 2020-ra. Ez magában foglalja a vasúti és buszjáratok párhuzamosságainak kiszűrését, a csatlakozások biztonságos megszervezését, de azt is, hogy az ország két pontja közt utazva csak egy jegyet kelljen megváltanunk, függetlenül attól, hogy ehhez hányfajta szolgáltatást kell igénybe vennünk, hányszor szállunk át buszról vonatra, helyi járatról helyközire” – mondta Mosóczi.

A régi-új vezetők

Dávid Ilona közgazdász, 2010-2012-ig a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója, 2012-től a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöke, 2017 óta a Mol Nyrt. felügyelő- és auditbizottsági tagja. A GYSEV Zrt.-ben és a Mol Nyrt-ben vállalt tisztségét a jövőben is betölti.

Homolya Róbert jogász, közlekedéspolitikai szakember 2015 és 2017 között a Miniszterelnökségen töltött be miniszterelnöki biztosi, majd kormánybiztosi pozíciót, 2017-től pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkáraként látta el a szakterület irányítását.

A magyar pénzintézet a francia Societe Generale balkáni leányvállalataiban szerzett többségi tulajdont.