Úgy tűnik, újabb központosítási hullámot indít a kormány, ami adott esetben személyi változásokat eredményez majd az intézmények élén, és létszámstop is szóba kerülhet.
Ennek első lépése lehet a Magyar Államvasutak (MÁV) élén tervezett váltás, amelyről az Index számolt be: hat év után elhagyja a vasúttársaság vezetői székét Dávid Ilona, aki komoly eredményeket ért el, hiszen hat év alatt ötödére csökkentette a társaság adósságállományát. Sőt, az elmúlt két évben még nyereséget is termelt a vasúttársaság.
A Magyar Hang információi szerint a kormány végső célja egyetlen hatalmas vállalkozásba tömöríteni a közlekedési vállalatokat. Hogy pontosan mely vállalatok és milyen struktúrában kerülnek majd bele a tervezett gigavállalatba, arról egyelőre nincs biztos információ. Ezt a lehetőséget veti fel az iho.hu is, amikor mai cikkében arról ír, hogy egyes spekulációk szerint az egyesített MÁV–Volán Holding élére nevezhetik ki Dávid Ilonát. Az a gondolat is fölvetődött, hogy olasz mintára ide kerülhet a Magyar Közút Nonprofit Zrt. is.
A hetilap szerint a közlekedési mamut létrehozásának terve nem az egyetlen várható változás az állami vállalatok körében. A kormányzati elképzelések szerint összeolvadhat az Magyar Villamos Művek és a NKM Nemzeti Közművek Zrt. is, ily módon egy újabb állami konglomerátum jöhet létre.