A rektor asszony sajtóreggelin elhangzott mondatát az a két és fél perc bizonyította legtökéletesebben, amelyben Baráti Kristóf hegedűművész játszotta a belga hegedűművész, karmester, zeneszerző Eugene Ysaye Obession című darabját. A 2018-19-es szezon legfontosabb eseménye a Zeneakadémia 111 éves, kilenc éven át restaurált koncertorgonájának megszólalása lesz. A Voit & Söhne cég műhelyéből kikerült hangszert október 22-én Fassang László orgonaművész avatja fel Richard Strauss, Liszt Ferenc, Kodály Zoltán és Szathmáry Zsigmond egy-egy művét megszólaltatva. A hangszerhez Orgonaavató bérlet kapcsolódik, ebben négy hangverseny szerepel majd, köztük Fassang László Boldoczki Gáborral közös, különlegesnek ígérkező trombita-orgonaestje.
A Zeneakadémia nem csupán jó akusztikájú koncerttermek épülete, hangversenysorozatok helyszíne, és több mint világsztárok fellépőhelye. A nagyterem színpadára lépve szinte minden művész először a II. emeleti balkonra néz, oda, ahol a muzsikusnövendékek alkotják a közönséget. Mert a Zeneakadémia műhely, zenészek otthona, ahol mesterek és növendékek közös koncertjei is hallhatóak, így május 13-án az Élesben sorozat részeként Drábi Kálmán, Falvai Sándor és Lantos István növendékeikkel: Kocsis Krisztiánnal, Ránki Fülöppel, Vajda Marcell-lel és Yamana Ayumuval játszanak együtt. A legígéretesebb fiatal művészek a Tehetség Kötelez bérlet koncertjein lépnek fel a következő évadban. A gyökerek fontosságáról mesélt a napokban mesterkurzust tartó Takács Nagy Gábor karmester is. Amikor 1985-ben a Takács Kvartett az Egyesült Államokba költözött, és ez azt jelentette, hogy tagjai hosszú ideig nem jöhettek Magyarországra, gyakran álmodott a Liszt Ferenc térhez közelítő hatos villamossal és a Zeneakadémiával. – Mindenütt büszkén mondhatom, hogy muzsikus vagyok és magyar – említette Takács Nagy Gábor.
A Zeneakadémia nagyterme ideális a barokk zene megszólaltatásához – hangsúlyozta Csonka András programigazgató. A Tiszta Barokk bérletsorozatban hallható lesz Giuliano Carmingola, Pierre Hantaï, valamint az Il Pomo d’Oro együttes, emellett hallhatja a magyar közönség Dimitrij Szinkovszkij forradalmiként aposztrofált Vivaldi Négy évszak-produkcióját. A kis és nagy gyerekek számára folytatódik a Liszt-kukacok Akadémiája: ezúttal „isteni zenékkel”, azaz időben az órómaitól a gospelekig, középkori liturgikus játékoktól George Gershwin dalaiig tartó skálán a különböző vallások szertartásainak muzsikájával ismerkedhetnek.
A szezon egyik csúcspontjaként emlegetik a Vokális Zene Mesterei bérlet október 20-i hangversenyét, amelyen Mozart Requiemje szól Philipe Herreweghe vezényletével, Baráth Emőke (szoprán), Eva Zaicik (mezzoszoprán) Maximilian Schmitt (tenor) és Florian Boesch (basszus), a Collegium Vocale Gent és az Orcehestre des Champs-Elysées előadásában. Vashegyi György és együttesei pedig egy különleges műfajjal, a pasticcióval ismerkedtetnek meg – a Bach, Graun és Telemann passióiból összeállított alkotás először szólal meg hazai színpadon.
Az Ének Karnyújtásnyira bérletben női énekhangok szólnak, Baráth Emőke például Schubert Winterreise dalciklusát énekli, amely eredetileg férfihangra íródott. Az Összkiadás élőben sorozat két bérlettel vár: egy hat koncertből álló sorozatban Schumann összes kamaraműve hangzik el, Mozart hegedű-zongora szonátáit pedig három estén át játssza majd Szabadi Vilmos és Farkas Gábor. Az Itt és most bérlet a kortárs zenéből válogat, köztük a Silesian vonósnégyes vagy Bálint János fuvolaművész estjével. A Kamara.hu kamarazenei fesztivál pedig tovább tágítja a műfaji határokat: novemberben Üveggyöngyjáték címmel irodalomról, filmről és zenéről beszélget Enyedi Ildikóval és Wilhelm Drostéval Simon Izabella és Várjon Dénes.