választás;politikai hirdetés;

- 472 médium jelentkezett politikai hirdetés közzétételére

- Az országgyűlési képviselők április 8-ai választása előtti kampányban 472 médium tehet közzé politikai hirdetést, ennyien juttatták el ugyanis a törvényben meghatározott határidőig árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez  - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.

Emlékeztettek: a kampányidőszakban a választási eljárásról szóló törvény szerint politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre az országgyűlési választás kampányidőszakára vonatkozóan január 18-án 16 óráig volt lehetőség.

Az ÁSZ a határidőig beérkezett és a törvényi előírásoknak megfelelő hirdetési árjegyzékeket feldolgozta és sajtótermékek szerinti bontásban elérhetővé tette internetes oldalán, amelyen 207 nyomtatott és 265 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg. A számvevőszék nem vállal felelősséget a sajtótermékek által megküldött árjegyzékek tartalmáért. A beérkezett árjegyzékeket az ÁSZ a törvényi előírásoknak megfelelő tartalommal tette közzé, a határidő lejárta után megküldött dokumentumokat nem vette figyelembe.

A választást követő 15 napon belül a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé.

Az országgyűlési választást megelőző hivatalos kampányidőszak a voksolást megelőző 50. napon, február 17-én kezdődik.