A látványos, nagy gyárkéményekre és egyéb szennyezőkre már a múlt század végén megpróbáltak valamilyen szűrőrendszert szerelni, szintén a 80-as évek végén elkezdték a közúti forgalomban részvevő motorok szabályozását. Mindezek egyenes következménye lett, hogy a pár éve még jelentéktelennek számító kis-és munkagépek szennyezőanyag kibocsátása, mára már átlépte a teljes légszennyezési érték 5 százalékát - írja a Totaltool szakmai blog.
Londonban pontos mérésekkel kimutatták, hogy az intenzív építési beruházások következtében ez a szennyezés meghaladja a 7 százalékot, ezért 2015 szeptemberétől már bizonyos zónákban csak regisztrált és ellenőrzött gépeket lehet használni, szigorúan meghatározott feltételek mellett. 2020-ra még szigorúbb előírások várhatóak.
Szinte senkinek nem tűnt fel, hogy 2017 januárjától hatályba lépett egy új EU jogszabály, ami pontosan szabályozza az olyan néhány lőerős motorokat, amik a kerti illetve a kis építőipari gépeket hajtja. Vannak gyártók, amelyek már évekkel ezelőtt elkezdtek erre felkészülni. Arra lehetett számítani, hogy ez egy kicsit megváltoztatja a hazai gépkínálatot, de érthetetlen módon nincs változás, még a nagyáruházak „kínai” gépkínálatában sem.
A november 8-án rendezett CPA (Angliai Gép-bérbeadók Szövetsége) konferencián már elhangzott, hogy Londonba 2020 szeptember 1-től csak IV. kategóriájú motorokkal hajtott gépeket engednek be dolgozni.