Túlterheltek a közösségi közlekedésben dolgozó sofőrök, ez pedig már a biztonságot is veszélyeztetheti. Erre figyelmeztetnek a szakemberek. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint a buszvezetők az utóbbi tíz hónapban valójában 11 és felet teljesítettek, vagyis rengeteget túlóráztak. Nemes Gábor a zoom.hu-nak azt is elmondta, mivel a Budapesti Közlekedési Vállalatnál mintegy 250-300 sofőr hiányzik, óriási gondokat okoz például a metrópótlás. De ha például valamelyik vonalon a villamosokat is buszokkal kell - akár ideiglenesen - helyettesíteni, azt már alig lehet megoldani.
Nemes Gábor lapunknak megemlítette, hogy nagy elismerés jár azoknak a sofőröknek, akiknek köszönhetően eddig zökkenőmentesen tudták pótolni az M3-as felújítása miatt kieső metrójáratokat. Hosszú távon viszont további problémákat okozhat a munkaerőhiány, mert kevesen dolgoznak, ők viszont rengeteget. Ráadásul az újonnan jelentkezőknek 400 ezer forint körüli fizetéseket ígérnek, ami csak úgy jöhet ki, hogy a túlórákat is beleszámolják.
A Népszava elsőként számolt be a múlt héten arról, hogy már az irodai dolgozók között is keresik az utánpótlást. A cég nemcsak a szellemi, hanem fizikai dolgozóit is arra buzdítja, hogy iratkozzanak be buszvezetői tanfolyamra. A tandíjat pedig átvállalják tőlük. "Nálunk több szakmád is lehet! Gyere vezetni másodállásban!" - áll a felhívásban, amelyből kiderül, minden munkaterületről várják a leendő bedolgozó sofőröket.
Ez azonban nyilvánvalóan csak részmegoldás lehet. A tapasztalatlan és a fővárosi közlekedésben rutintalan pilóták gyakran csak növelhetik a gondokat. Bevetésük éppúgy biztonsági kockázatot jelenthet, mint az, ha kimerült és túldolgoztatott sofőrökkel igyekeznek betartani a menetrendet és ellátni az összes szükséges járatot - hívták fel a figyelmet közlekedési szakemberek.