lázadás;ellenőrök;

HANGULAT Aligha segíti elő a munkát, ha a beosztott fizetése több, mint a „főnöké” - Népszava fotó

- Ellenőrök lázadása - Újabb bérfeszültség a BKK-nál

Megint sikerült bérfeszültséget teremteni a BKK-nál: a tíz éves tapasztalattal rendelkező ellenőröknél is többet keresnek majd a melléjük beosztott újonc segédek.

Nettó 150 ezer forintért toboroznak segéd-jegyellenőröket a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok (BKÜ) Zrt. számára. Ez a cég a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. februárban alapított leányvállalata, ide szervezték át a jegyellenőröket és az ügyfélszolgálati munkatársakat. A munkaerő kölcsönzéssel foglalkozó Job and Career Kft. azonnali kezdéssel vesz fel segéd-jegyellenőröket, akik a hivatásos jegyellenőrök mellett teljesítenek feladatot a BKK járatain. Feladatuk a pótdíjazás, de a munkaerő kölcsönző cég dolgozójaként pénzt nem kezelnek, ezt csak a jegyellenőr teheti meg, aki a BKK alkalmazottja. A stabil, hosszútávú álláshoz csupán érettségire van szükség, a toborzó cég bárkit vár, legyen felnőtt munkavállaló vagy félévet kihagyó, levelezőn járó egyetemista.

A gondot az okozza, hogy az újoncoknak ígért nettó 150 ezer forintos bér sok esetben nagyobb, mint a rutinos ellenőröké. Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke a Népszava megkeresésére arról számolt be: ismer olyan ellenőrt, aki 12 év munkaviszony után bruttó 206 ezer forintot kap. A nettó bére 140 ezer forint körül lehet, vagyis kevesebbért fog nagyobb felelősséggel járó munkát végezni, mint a most munkába álló segéd-jegyellenőrök. A BKK ellenőreinek nem csak rengeteg pénzzel kell bánniuk, de a segéd-jegyellenőrök intézkedéséért is ők felelnek. A szakszervezet elnöke felszólította a BKÜ vezérigazgatóját, a kialakult helyzet miatt emelje az érintett jegyellenőrök bérét, a bérfeszültségek elkerülése érdekében. „Érdekképviseletünk nem szeretné, ha munkavállalók úgy járnának mint amikor a Vezérigazgató úr a Szeged Közlekedési Vállalatnál, a felügyelő bizottság elnökeként megszavazta a nulla százalékos béremelést” – emlékeztetett a BTDSZ vezetője.

A BKV-nál – mint arról már írtunk – a buszsofőröknél is bérfeszültség robbant ki, az Egységes Közlekedési Dolgozók Szakszervezete az új sofőrök és a régiek bérkiegyenlítését kezdeményezték. A BKV két legnagyobb érdekképviselete, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége két számjegyű béremelésért akar elérni 2018-ban.

Fideszből a vezérigazgatói székbe
Gyimesi László, a BKÜ vezérigazgatója a szegedi Fideszben alapozta meg karrierjét. A II. számú szegedi választókerület helyi képviselője volt, a helyi szervezet elnökévé is megválasztották. 2014 nyarán rövid időre Botka László polgármester kihívója lett, de a kormánypárt végül mást jelölt helyette. A Délmagyar beszámolója szerint a fiaskó után hónapokra eltűnt a szegedi közéletből. 2015 őszén úgy nyilatkozott, az elkövetkező időszakban nem vállal közéleti szerepet a szegedi Fideszben, majd Budapestre költözött.



Miközben itthon épp ma tartják a Magyarok című kötete ötödik, bővített kiadásának bemutatóját, külföldön Paul Lendvai új, Orbán Viktorról szóló könyvét ünneplik.