A Budpestinfón Tarlós kijelentette, hogy a „nulla és négy százalék közötti pártok” reagálásaira nincs mit mondania, a sajtót csak a gyűlölet és a cinizmus vezérli az ügyben, a kormányba és a főpolgármesterbe akarnak belerúgni.
A mobilgáttal kapcsolatban elismételte, hogy a szakvélemények szerint a védművet a parton kell megépíteni, mivel 70 hektár védtelenül maradna a Nánási úti megoldással – amennyiben egy esetleges népszavazáson emellett döntenek az emberek. Tarlós azt is elmondta, akár meg is vétózhatná a népszavazást, ha azt a közgyűlés megszavazza – ehhez megvannak a jogi lehetőségei –, ám ezt nem tenné meg. A referendumról szóló szavazással meg kell várni a Kúria döntését – emlékeztetett a főpolgármester, aki azt is megjegyezte, egy budapesti népszavazáson esetleg több városrész is az érintettek akaratával ellentétesen szavazhat, „Soroksár vagy Cinkota leszavazza őket”.
A gáttal kapcsolatos álláspontján nem tud változtatni, meg akarja oldani az évtizedes problémát, és sokan csupán gyávaságból nem álltak álláspontja mellé nyilvánosan. „Meg akarok valamit oldani, amiből baj lehet, erre jönnek a sunyi elhallgatások, csúsztatások” – idézte a főpolgármestert a Hír TV. Korábban a tiltakozók és az újságírók megjegyezték, hogy Tarlósnak meg kellett kérdeznie Orbán Viktortól, mit gondoljon a gátépítésről, erre reagálva a főpolgármester közölte, „minden épelméjű tudja, hogy Tarlós István és Kövér László nem szokott ilyet csinálni. Ezen csak röhög már mindenki”. Tarlós a legutóbbi római-parti tiltakozásra reagálva azt is leszögezte, a főváros nem építési hatóság, semmilyen engedélyt nem adott és nem is adhatott ki.
A népszavazás kapcsán megjegyezte, a városrész tarthatott volna helyi szinten referendumot, de nem tartott. Szerinte viszont ha lenne népszavazás, annak semmi értelme nem lenne, hiszen a kérdés is értelmetlen, mert a közgyűlés adott határozatát foglalja magába, annak visszavonásáról kellene dönteni. „Ha erre igennel válaszolnak, az semmire nem kötelezi a fővárost, ugyanazt a határozatot három perc múlva megint megszavazhatják”. Tarlós azt feltételezi „különböző okokból” nem akarják, hogy a gát megépüljön, a referendummal pedig fél évig el lehet odázni az építkezést. Lehet vitázni a kérdésben, ám egy ilyen szakmai ügyben nem mindenki rendelkezik elegendő ismerettel ahhoz, hogy népszavazáson dőljön el a kérdés - jelentette ki.
A 3-as metróval kapcsolatban azt mondta, 111 darab 35 és 40 év közötti metrókocsi azonnali felülvizsgálatát rendelték el, új ellenőrzési rendszert vezettek be 2011 tavaszán. Azt tanácsolta, mindenki olvassa el a levelét és a határozatát, ő új szerelvényeket akart, az pedig hazugság, hogy a főváros döntött a felújításról, a kormány mondta ki a végső szót. Kijelentette: ha nem vehetnek újat, és nem is újítják fel, akkor megáll a hármas metró, nem volt más választásuk.
A felújított kocsik klimatizálása kapcsán arról beszélt: meg kellett vizsgálni, hogy a metrókocsik alkalmasak-e a súly megtartására. Ebből az derült ki, hogy a szerelvény csak jelentős szerkezeti átalakításokkal bírná el a klímát, és a magassági korlátnak sem felelne meg, a hűtőberendezéssel együtt a metró nem férne el az alagútban. Ugyanakkor megjegyezte, kevesebb hőt bocsájtanak ki az új metrók, és bár a szellőztetést ventilátorok oldják meg, az alagút felújítása után jobb lesz a helyzet ebben a tekintetben is.
Hozzátette azonban, hogy továbbra is vizsgálják az utólagos klimatizálás lehetőségét, mivel a főváros 2,5 milliárd kötbért követel az oroszoktól a metrók meghibásodásai miatt, és ebből akarják utólag klimatizálni a kocsikat. Hogy ez miként lehetséges, azt az oroszok vizsgálják. Emellett a főpolgármester szerint azt is tisztázni kell, hogy a magyar jog szerint ki lehet-e váltani szolgáltatással a kötbért. „Azzal a kérdéssel állunk szemben, hogy ha nincs pénz új klímára, akkor ne újítsuk fel? Ha nincs pénz akadálymentesítésre, akkor maradjon el a felújítás? A pénzcsapokat nem mi nyitjuk-zárjuk" - tisztázta.