Melyik az a négyzetméter a nagyvárosi aszfalton, amit a sajátunknak érezhetünk? Miként azonosíthatjuk önmagunkat több millió ember között bolyongva nap mint nap? Főképp ezekre a kérdésekre keresi a választ a Magán metropoliszok című kiállítás a Latarka Galériában. Barakonyi Zsombor, Kerekes Gábor, Mayer Éva és Szatmári Gergely alkotásai tudatos rendben kaptak helyet ebben a térben, s nem csak műveik, az üres falak, a padló fénytelensége is jelentéssel bírhatnak a látogatók számára. A lépcsőn leérve Mayer Éva jelző-és irányadó tábláiba botlunk: a képek közlekedési táblák rengetegében tornázó nőket ábrázolnak, s közhelyeket nélkülözve mutatnak rá a bennünket körülvevő korlátokra. Bár a kiállítás csupán néhány műből áll, a determinált, ugyanakkor állandó kitörési vággyal küzdő lét különféle módokon, izgalmas megoldásokkal jelenik meg rajtuk.
Szatmári Gergely: Meadowlands
Kerekes Gábor City című 3D kollázsát szemlélve a bizonytalanság érzése egyre fokozódik bennünk, mintha a városi tér csupán graffitikből, gyorséttermekből, hirdetésekből, villódzó fényekből és sötét utcákból, örök hétköznapokból állna. Szatmári Gergely fényképei és Barakonyi Zsombor festményei viszont a tömegből néhány pillanatra kitűnő életekre világítanak rá; míg a fotók apró vonásokat és mozdulatokat körvonalaznak, addig a festmények a zsúfolt utcák járókelőinek elmosódott foltjait tárják a nézők elé. A magány, az arctalanság, s egyúttal a nyugvópontot szüntelenül kutató arcélek megjelenítése Szatmári Meadowlands-sorozatának bárszéken ülő középkorú pincérnőjének rezignált pillantásában összpontosul. A tekintete –mely bármelyikünké lehetne – az otthont keresi az otthontalannak tűnő környezetben.
Infó
Magán metropoliszok
LATARKA Galéria
megtekinthető: augusztus 23-ig.