A szervezet kiemeli, hogy három tagvállalatuk - az Ekol Logistic Kft., a Ghibli Szállítmányozási Kft. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. - szervezésének köszönhetően az elmúlt hónapokban 40 vonat és mintegy 1400 konténer érkezett Kínából, ezzel elindult a távol-keleti országból vasúton érkező konténerek magyarországi átrakása és továbbítása az európai piacok felé. A szállítmányok Fehéroroszországon és Lengyelországon, Ukrajnán, valamint a hosszú távú kínai bérletbe került pireuszi kikötőn keresztül érkeznek a fővárosi Bilk kombiterminálra és a Mahart Container Center csepeli kombitermináljára.
Az MLSZKSZ szerint a logisztikai szolgáltató szerep felértékelődése részben az elmúlt évek geopolitikai változásainak(Oroszország elleni embargó, migrációs válság, gazdasági és termelési súlypontok átrendeződése) és az ország kedvező földrajzi fekvésének köszönhető, emellett a kormányzati támogatás és a vámhatóság rugalmas forgalomkezelése is segítette.
Hangsúlyozták, hogy a NAV új technológiájával a konténerek okmányai hatékonyan ellenőrizhetőek, így azok a vámkezelést követően gyorsan mehetnek tovább a célországok felé. A logisztikai versenyképesség javulása miatt az MLSZKSZ elnöke a kínai vasúti konténerforgalom jelentős növekedésére számít, ezért a gyorsabb ellenőrzést biztosító röntgenkapus ellenőrzés bevezetését, valamint a szabad kapacitással rendelkező vidéki terminálok igénybe vételét javasolja - áll a közleményben.
A 2002-ben alapított Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) 76 szervezetből áll, ezzel a belföldi logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. A tagvállalatok árbevétele 2016-ban meghaladta a 355 milliárd forintot.