Forrásaink ugyanakkor kiemelték, hogy a brüsszeli testület illetékes szolgálatai készek részletesen megvitatni a projektet a magyar féllel. Mint ismeretes, a 3-as metró rekonstrukciójához az Európai Unió jelentős támogatást ígért. A projekt az EU-val egyeztetett Közlekedési Operatív Program egyik kiemelt beruházása, amelyet - mivel a társfinanszírozás költségei meghaladhatják az 50 millió eurót — közvetlenül az Európai Bizottság hagyott jóvá.
Mint megírtuk, a forráshiány miatt újratervezett ütemezés szerint épp a legkritikusabb állapotú szakasz felújítását csúsztatja el a főváros. Tetézi a bajt, hogy a leharcolt füstelvezető rendszert is csak több lépésben korszerűsítik. A legkomolyabb veszélyforrás ugyanis az, hogy ha két állomás között füsttel járó baleset történne, akkor a régi, leharcolt szellőzőberendezések nem tudják biztosítani a mentéshez szükséges harminc perces füstmentes időszakot. Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője lapunknak hangsúlyozta: fontos, hogy végre elindulhat a felújítás, ám szerinte szakmailag a középső szakasz állomásainak a felújítása lenne sürgető. Ez ugyanis a legrosszabb állapotban lévő szakasz, és egy esetleges baleset esetén itt kellene legtovább biztosítani a füstmentes időszakot, mivel itt fut legmélyebben a 3-as metró.
Lásd még: Új ígéret, régi veszély