A vád szerint a zrt. nem a valóságnak megfelelő adatokat adta meg a beruházáshoz szükséges uszályok zárt fedélzetének alapterületéről. A feltételek között 500 négyzetméter fedett fedélzetet írt elő a vízügyi igazgatóság, ám szerintük a Közgép által egy szerb cégtől bérbe vett hajók ennek néhány négyzetméter híján nem tettek eleget, de a pályázó mégis ezt meghaladó felületről adott be dokumentumokat. Csak hogy az első és a másodfokú bíróság is kimondta, hogy szó sem lehetett tudatos megtévesztésről, hiszen a Közgép a szerb hatóságoktól kért és kapott eredeti hajótörzskönyv alapján adta meg a fedélzet alapterületét, ráadásul nincs is a magyar szakirodalomban konkrétan meghatározva a zárt fedélzet fogalma.
A Közbeszerzési Hatóság azonban még a másodfokú ítéletet követően is csak napokkal később vette le a tiltólistáról a Közgépet, és jogorvoslati kérelemmel a Kúriához fordult. A tegnapi ítélet után viszont már fellebbezésnek helye nincs.
(A Győr-Gönyű kikötő közbeszerzésen végül az a konzorcium győzedelmeskedett, amelyikben a felcsúti polgármester, Mészáros Lőrinc cége is tag. Az A-Híd Zrt., a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta Kikötő Konzorcium a szerződés eredetileg becsült 5,52 milliárd forintos értékénél jóval drágábban, 6,89 milliárdért végzik el a munkákat. Volt alacsonyabb ajánlat, a Közgépé, amelyik 6,67 milliárd forintért vállalta volna a kikötőépítést.)
A Közgép kártérítési pert indít. A társaság jogászai még vizsgálják, hogy pontosan kit és mekkora összegre pereljenek. Sok tényezőt kell figyelembe venni, mert voltak olyan pályázatok, amelyeken a több mint egy évi eltiltás miatt nem indulhatott a vállalat, illetve a emiatt menet közben zárták ki - nyilatkozta a Népszavának Puskár Anett, a Közgép szóvivője.
Emellett egy másik eljárásban a cég az M4-es autóút román határig tartó új szakaszára kiírt pályázat miatt is bírósághoz fordul, mert hiába ajánlottak 25 milliárd forinttal alacsonyabb összeget a versenytársaknál, mégsem nyerték el a megbízást. A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF Zrt.) a nettó 83 milliárd forintos beruházás kivitelezésével egyebek mellett a Mészáros Lőrinc üzleti köréhez tartozó tulajdonosi csoport cégét, a Duna Aszfaltot bízta meg. Ez a cég egyébként részt vesz az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Cegléd közötti szakaszának építésében is.
Az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti 29 kilométeres szakaszának építését még 2015-ben állította le a kormány, nem sokkal a miniszterelnök és a beruházásban érdekelt Közgép tulajdonosa, Simicska Lajos kapcsolatának megromlását követően. A beruházáson dolgozó konzorciumokkal a mai napig nem számolt el a NIF, így a torzó állagmegóvásáról továbbra is a korábbi kivitelező cégeknek kell gondoskodni. A költségek elérhetik a több százmillió forintos nagyságrendet - nyilatkozta egy iparági szakértő a Népszavának.