Magyarázatuk szerint dolgozóik például rendszeresen ingáznának Budapest és Paks között. Mint korábban megírtuk, a cég által közel száz gépkocsi hosszú távú bérlésére kiírt pályázat műszaki igénylistán nem szerepel tisztán árammeghajtású autó. Ez azért szembeötlő, mert az Orbán-kormány kiemelt szempontként kezeli a hazai villamosenergia-autózás elterjesztését. Így éppenséggel az új paksi atomblokkok termelte áram számára teremtenének keresletet. A kiírás tanúsága szerint a szén-dioxid-kibocsátás-csökkentés letéteményeseként hirdetett fejlesztés csúcsvezetőinek gépkocsiját a leginkább környezetszennyező dízel hajtaná.
A ma kapható átlagos villamosenergia-meghajtású gépjárművekkel a rendszeres Budapest-Paks-ingázás valóban csak komoly elkötelezettség és odafigyelés mellett lenne zavarmentes – vélekedett megkeresésünkre Antalóczy Tibor, a villanyautosok.hu szakértője. Helyi - például az iroda és a jelenlegi blokkok közötti, avagy a környező településekre irányuló – közlekedésre viszont „nem szabad mást venni” - fogalmazott. Emellett a csúcsvezetők esetében se tartotta elképzelhetetlennek, hogy például egy 30 milliós – egy töltéssel 4-500 kilométer megtételére alkalmas - Teslával bizonyítsák a környezetvédelem iránti elkötelezettségüket.
Egy elektromos autó ma még drágább, mint a hagyományos, bár a teljes élettartamra vetített költség több számítás szerint is kisebb. A hibrid olcsóbb, mint az elektromos, de ennek tölthető változata árammal csak néhány tíz kilométerig jut.
A kiírásban szereplő adatok alapján egy gépkocsira számításunk szerint 8 év alatt az állami áramcég átlag 10-11 millió forintot költene. Ezt a szakértő nem tartotta túlzottnak.