Ez a kijelentés nem csak a munkavállalók számára, de azon országok kormányainak is megnyugtatóan hathatott, ahol egyik vagy másik vállalatnak van valamilyen gyártóegysége. Ez érthető is, hiszen egy létszámleépítésről szóló bejelentést senki sem nézne jó szemmel, olyannyira, hogy az Opel legutóbbi eladása éppen a tervezett németországi elbocsátások miatt esett kútba. Ezzel kapcsolatban Carlos Tavares, a PSA elnöke jelezte is: 2026-ig úgy szeretnék 1,7 milliárd euróval csökkenteni a költségeket, hogy ez nem kerül munkahelyek elvesztésébe.
Mindez igen rózsaszínnek tűnik, ám korántsem biztos, hogy így is lesz. A Financial Times rámutat, hogy számos olyan vélemény akad, amely szerint a kívánt célt létszámcsökkentés nélkül bajos lesz elérni. Akadt olyan elemző, aki nyersen kijelentette: a csoportnál legalább 5000 fős leépítést kellene végrehajtani. Erre már csak azért is szükség lenne - jegyzi meg kommentárként az üzleti napilap -, mert az Opel üzemek jelenlegi 65 százalék körüli kapacitását legalább 80 százalékra kellene feltornászni. Ez elengedhetetlen lenne ahhoz, hogy a PSA újdonsült részlege nullszaldóssá váljon.
Azt az ügy kapcsán Tunkli Dániel, a Concorde Értékpapír elemzője lapunknak azt nyilatkozta, hogy a látható mutatók és a helyzet alapján a magyar motorgyárban dolgozóknak vélhetően nincs oka félelemre. Hasonló profilú üzeme a PSA csoportnak ugyanis nincs a közelben. (A konszernnek a szlovákiai Nagyszombaton van gyára, ám az autóösszeszereléssel foglalkozik.) Az 1200 ember foglalkoztató szentgotthárdi üzem ráadásul egy igen modern gyár.
A kérdés nem mellékes, hiszen az Opel 2010 óta több mint 8 milliárd dollár veszteséget hozott össze. Autópiaci elemzők pedig rámutatnak, ha a folyamatot nem tudja megállítani, vagy drasztikusan mérsékelni a Carlos Tavares vezette PSA, akkor könnyen a felszínre kerülhetnek a most még szitokszónak számító elbocsátások.