A 2017-ben kért plusz 5 százalék a legkisebb bérért dolgozó munkavállalók felzárkóztatását akarja elérni. Nemes Gábor, az EKSZ elnöke az ultimátumról levélben értesítette a BKV vezérigazgatóját, mert a dolgozók megelégelték az időhúzást, azt hogy a cég vezetése eddig szóba sem állt a szakszervezettel. Az érdekvédelmi szervezet elvárja, hogy a vezérigazgató egy hét alatt szervezzen háromoldalú tárgyalást a fővárosi önkormányzat, mint tulajdonos bevonásával a béremelésről és az egyre súlyosbodó létszámhiány megoldásáról, s ha kell, kérjenek állami segítséget.
A szakszervezet elnöke utalt azokra a napokban megjelent hírekre, amelyek szerint egyre több magyar sofőr vállal munkát Bécsben, itthoni fizetése háromszorosáért. Ha nem sikerül megfékezni az elvándorlást, akkor a BKV biztosan nem tud megbirkózni a közelgő metrópótlás feladataival, mert nincs elég járművezetője a cégnek – figyelmeztetett Nemes Gábor.
A Volán vállalatok dolgozóinak is fogytán a türelme, mert a munkáltatókat nem engedi tárgyalóasztalhoz az állami tulajdonos, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. Így hiába jelentette be a kormány február 16-án, hogy márciusban már emelt bért kapnak az állami közlekedési vállalatok dolgozói, még az áprilisi kifizetés is kétséges. A társaságonként eltérő mértékekről, differenciált emelésekről, a „helyben" kiharcolható cafetériáról érdemben még el sem kezdődtek az egyeztetések, és a dolgozók türelmével nem kellene így visszaélni – figyelmeztetett tegnap a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke, Baranyai Zoltán.