Az első nagyon fontos kérdés, hogy mit is jelent a magyar nők számára maga a fogalom. A CSR alatt jelenleg három alaptevékenységet értenek a megkérdezettek: az egyik a jótékonykodás, amely a nélkülözők segítését jelenti számukra. Mások egyfajta vállalati garanciaként értelmezik a CSR-t, ami elsősorban a tisztességes üzletvitelre, az eladott termékek megfelelő minőségére terjed ki. Harmadsorban pedig mecénási tevékenységet gondolnak a fogalom mögött, amely során a vállalatok sportolókat támogatnak vagy éppen kulturális, esetleg egészségügyi fejlesztésekhez nyújtanak segítséget.
A kutatás eredményei azt is megmutatták, hogy a magyar nők érzékelik, hogy a CSR elnevezés mögött fontos és pozitív tartalom áll. A megkérdezettek harmada kifejezetten érzékeny a vállalati felelősségvállalási programok iránt. Mindössze ötödük minősül a CSR elől teljesen elzárkózónak, a megkérdezettek csaknem fele pedig „korlátozottan érzékeny”-nek. Ez mindenképp bizakodásra adhat okot, ugyanakkor az is látszik, hogy az elköteleződés inkább csak elvi szinten jelenik meg.
A munkahelyválasztás esetében a cég CSR tevékenysége, mint döntési szempont még nem meghatározó: a felsorolt hat paraméterből (fizetés, rugalmasság, munkahely megközelíthetősége, munkahelyi légkör, karrier és CSR) a hatodik helyen végzett. A fizetés és a munkába járás ideje a legfontosabb szempontok, még azok esetében is, akik érzékenyek a CSR problémák iránt.
„Számunkra nagyon fontos megerősítést hordoz magában ez a jelenlegi kutatás. Egyrészt azt látjuk, hogy a magyar nőknek igenis fontos, hogy milyen társadalmi felelősségvállalási tevékenységet folytat egy-egy vállalat. Másrészt az is kiderült, hogy mind a mellrákellenes, mind a családon belüli erőszak ellenes küzdelmünk magas ismertséggel bír a megkérdezettek körében, ráadásul, amire legbüszkébbek vagyunk, hogy olyan jelzőkkel társították őket a megkérdezettek, mint hiteles, valós segítséget nyújtó és megbízható. Ezek olyan alapértékek, amelyekre a jövőben is építeni tudunk és elkötelezetten, hosszú távú programokat valósíthatunk meg”- mondta Végh-Kósa Anita, az AVON Magyarország kommunikációs vezetője.
Összességében elmondható, hogy a vállalatok CSR tevékenysége bár nem minden szempontból elsődleges - például munkahelyválasztás -, de a vállalatról kialakított képet, véleményt jelentősen javítja. Különösen igaz ez, ha olyan program kapcsolódik a cég nevéhez, ami hiteles és valós segítséget jelent a társadalom számára. Az ilyen, a témához kapcsolódó, releváns tartalommal feltöltött, emberközeli program a vállalat hírnevét és a tudatos társadalmi felelősségvállalás jelentőségét is pozitív irányba növelheti.