Telenor;Hipersuli;digitális oktatás;Tabello;Intellisense;

A nyelv is könnyebben tanulaható interaktív feladatokkal FORRÁS: TELENOR

- Játékos matek, izgalmas kísérletek

Élvezetesebb, gyakorlati tudást adó nyelvórák, szemléletes természettudományos kísérletek – a tanórák izgalmasabbá tételéhez kapnak még több digitális segítséget a Hipersuli tanárai a programhoz újonnan csatlakozó két magyar startup, a Tabello és az Intellisense révén. A Telenor digitális oktatási programjához szintén stratégiai partnerként csatlakozó Magyar Digitális Oktatásért Egyesülettel pedig képzéseken keresztül fejlesztik a magyar pedagógusok ismereteit és eszköztárát.

Újabb tagokkal bővül a Hipersuli program stratégiai együttműködő partnereinek köre. Az online feladatlap-készítő Redmenta után újabb két magyar startup, a Tabello és az Intellisense szolgáltatásait is használhatják a program pedagógusai, így még több digitális eszköz áll rendelkezésükre ahhoz, hogy óráikat élvezetesebbé és hatékonyabbá tegyék. Az együttműködés keretében a startupok díjmentesen a Hipersuli iskolák rendelkezésére bocsájtják megoldásaikat, segítik azok integrálását az oktatásba, a tanórákon szerzett tapasztalatokról pedig a pedagógusok közvetlenül adnak visszajelzést, javaslatokat a fejlesztőknek.

A Tabello egy mobil eszközökről és számítógépről is használható nyelvoktató weboldal, amely jelenleg nyolc nyelv (többek között angol, német, spanyol, francia és olasz) elsajátítását segíti a hagyományos tankönyvekben találhatóknál változatosabb, interaktív feladatokkal. A digitális platform a nyelvtanuláshoz köthető négy készséget – hallás utáni szövegértés, olvasás utáni szövegértés, írás és beszédkészség – méri, értékeli és fejleszti. A Tabello három szakaszra bontja a nyelvtanulást: tanulás, gyakorlás és teszt; a feladatok nehézségét pedig személyre szabva, a tanuló pillanatnyi felkészültségéhez, eredményeihez viszonyítva állítja be.

A természettudományos tantárgyi alapok mélyebb megértését támogató szoftvereket fejlesztő Intellisense két alkalmazása válik elérhetővé a Hipersuli iskoláiban, a pedagógusok pedig a használatukhoz kapcsolódó képzésen vehetnek részt. A LabCamera a kísérletezést helyezi új alapokra: segítségével bármilyen egyszerű webkamerát precíz mérőeszközként lehet használni, elsősorban fizikai és természettudományos kísérletekben. A cég másik alkalmazása, a FIZIKA leginkább egy táblagépen és számítógépen használható fizikai szimulátornak tekinthető, amellyel a videojátékokhoz hasonló környezetben érthető meg például az ütközés vagy az ingamozgás fizikája. A két szoftver használata nagyban segíti a természettudományos problémák jobb megértését.

A digitális oktatáshoz kapcsolódó tudás minél szélesebb körben való megosztását, a pedagógusok szakmai együttműködését és fejlődését segíti elő a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület és a Hipersuli stratégiai partnersége. Az egyesület országos hálózatának jelenleg 53 iskola, és 196 település 406 iskolájában tanító több mint 1000 pedagógus a tagja, akik elkötelezettek a digitális eszközök változatos és innovatív tanórai használatában a matematika- és természettudományos oktatás során.

Az együttműködés keretében az egyesület tagjai kölcsönösen megosztják a digitális oktatásban szerzett tapasztalataikat a hipersulis tanárokkal, akiket a szervezet trénerei képeznek ki a GEOMATECH nevű interaktív természettudományos oktatási keretrendszer használatára. Az egyesület intézményi és pedagógus tagjai pedig részt vehetnek a Hipersuli képzésein, ezáltal továbbfejleszthetik a digitális eszközök tantermi használatához kapcsolódó módszertani ismereteiket és gyakorlati tapasztalataikat. Az együttműködés célja, hogy növekedjen a közoktatás digitális lépésváltása iránt szakmailag elkötelezett, és az ehhez szükséges tudással rendelkező iskolák és pedagógusok száma, továbbá még többük számára váljon elérhetővé a korszerű, digitális eszközök használatán alapuló innovatív oktatási módszertani képzés.

A szükségleteiknél mintegy 10 százalékkal több élelmiszert fogyasztanak az emberek, miközben a megvásárolt élelmiszerek majdnem kilenc százalékát hagyják megromlani, vagy kidobják - derítette ki az Edinburghi Egyetem szakemberei által vezetett nemzetközi kutatócsoport, amely a globális élelmezési rendszer tíz szakaszát, köztük az élelmiszertermelést és -fogyasztást tanulmányozta, hogy számszerűsítsék a károkat.