Tarlós István kifejtette: a kiviteli tervek hamarosan elkészülnek, ezekre írják ki a tendereket, és így azok az árfelhajtó tényezők nem jelennek majd meg, mint az engedélyes tervek alapján kiírt korábbi tenderek esetében. "Arra számítunk, hogy épelméjűbb árajánlatok érkeznek be, amik az infrastruktúra felújítás de facto megkezdését lehetővé teszik" - fogalmazott.
Az ütemtervet ismertetve elmondta: a déli szakasz felújítása 2017. június 15-én indul és 2018. szeptember 30-ig tart, az északi szakasz teljes lezárása 2017. október elsején kezdődik és 2018. szeptember 30-án fejeződik be, a középső szakaszt 2018. október elsején zárják le és 2019. szeptember 26-ára fejeződnek be itt a munkák. A Lehet téri és a Nagyvárad téri állomások és a csatlakozó pályák felújítását 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között végzik el. A BKV éjszakai és hétvégi munkavégzéseket is tervez.
Az eredeti terveknek megfelelően először a déli, majd az északi szakaszt zárják le, ezek megnyitása után következik majd a középső szakasz lezárása. A felújítás során éjszakai és hétvégi munkavégzéseket is terveznek - közölte a főpolgármester. Kitért arra: az említett költségcsökkenés lehetőségét arra alapozza, hogy egyrészt a kiviteli tervek alapján történhet az ajánlattétel, másrészt a hiányzó engedélyek megszerzése a korábbiaktól eltérően nem a vállalkozó feladata lesz, azok megszerzését a BKV magára vállalta. Továbbá a BKV által nyújtandó szolgáltatások most már önköltségen kerülnek elszámolásra a korábbi piaci árakkal szemben, és a szerződés több pontjának előírását egyértelműbbé tették a kiírásban, a vállalkozói felelősségi körök jobban definiáltak, így aztán ez esetben sem lehet árfelhajtó tényezőket olyan mértékben beárazni, mint azt az engedélyes tervek alapján tették - fejtette ki Tarlós István.
További költségcsökkentési lehetőségként említette azt, hogy a felszíni buszpótlás kapcsán helyettesítő megoldást alkalmaznak, azaz a metrópótló buszok tárolására igénybe veszik az óbudai buszgarázs területét ahelyett, hogy az eredetileg tervezett ideiglenes busztárolót kiépítenék.
Tarlós István közölte azt is, hogy a déli szakaszon a metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai kiviteli munkák megkezdődtek. Ha kedvező ajánlatok érkeznek, az ütemterv tartását garantálni tudják - mondta a főpolgármester, kitérve arra, ha továbbra is "értelmezhetetlen" árajánlatok érkeznek, akkor az ütemterv nem tartható, hacsak az állam többletfedezetet nem biztosít, amit azonban "nem nagyon" tanácsolna, mert az európai uniós forrásokat is veszélybe sodorhatja a további költségnövekedés.
Tarlós István a fővárosban folyó felújítási munkák kapcsán elmondta, hogy a Margitsziget csatornázási munkálatai során elkészült a szennyvízcsatorna Duna alatti átvezetése. Ezzel a kétharmados készültségi szintjéhez érkezett a fővárosban zajló legjelentősebbnek mondható környezetvédelmi beruházás - mutatott rá.
A csatornázási munkálatok befejezésének időpontja 2017. március 31. - közölte, megjegyezve azt, hogy a Margitsziget szennyvizeit eddig tisztítatlanul kellett a Dunába vezetni. A DK-nak a 3-as metró felújítása kapcsán indított röplapos kampányára reagálva Tarlós István azt mondta: a röplapon megfogalmazottakkal szembeni védekezést méltóságon alulinak tartja. Minden, ami történt, a DK állításainak ellenkezőjét bizonyítja - tette hozzá.
Tarlós István kitért arra, hogy van olyan hatóság, amely szerint "éppen a mi tevékenységünk következtében ma ez a metró tulajdonképpen jobb állapotban van, mint öt évvel ezelőtt", cserélik a síneket, folyik a szerelvények felújítása. Kérdésekre válaszolva elmondta, hogy az Erzsébet tér állami tulajdonba vételéről szóló törvényjavaslat miatt Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordul, mert azzal nem ért egyet.
A Római-partra tervezett mobilgátépítéssel kapcsolatban azt mondta: január 15-re mindenre kiterjedő tanulmányterv készül a Nánási út - Királyok útja nyomvonalról. Cáfolta azokat a sajtóhíreket, miszerint leállíttatta volna az árvízvédelmi munkálatokat. A még hiányzó engedélyek 2017 március végére készülnek el, a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás 2017. áprilisában indulhat. A sokak ellenérzését kiváltó parti védmű átadásának határideje 2019. március 31.
A Kopaszi-gát mellé tervezett 120 méteres toronyház kapcsán arról beszélt, hogy a magasházak "jelek", és minden jelentős világvárosban vannak ilyenek. Budapesten két terület biztosan alkalmas ilyen toronyházak építésére városrendezési szempontból: az egyik az Árpád híd pesti hídfőjének környezete, a másik a Csepel-sziget északi végének a környezete.
A 2024-es olimpiai pályázat kapcsán elmondta, Budapest egészen biztosan jól járna az olimpiarendezéssel, mert olyan beruházások, amelyek sokkal később valósulnának meg, a megrendezéssel megvalósulhatnának, továbbá olyan beruházások is megtörténhetnének, amelyeket talán soha nem akartak volna megvalósítani.