Mostanában sokszor kerül elő a tudat alatti reklámok kérdése a TV2 paksi hirdetései kapcsán A fórumokon és a beszélgetésekben rendre előkerül, hogy ez tudat alatti reklámozás és mint ilyen tilos. Nos, mivel látható és mindenki számára világos is mit lát, ezért - bár tényleg rövid, ún. pillanatreklám vagy sting - az az aligha lehet igaz, hogy ez tudat alatti reklám lenne (amit egyébként tényleg tilt a törvény több országban),(...) Ezért hangzik félelmetesen a tudat alatti reklám fogalma, amit tudatosan nem is észlelünk, vagyis úgy befolyásol minket, hogy semmit sem tehetünk. De vajon tényleg van-e ilyen dolog? Az egész onnan indult, hogy 1957-ben egy piackutató, bizonyos James Vicary előállt azzal, hogy ő lefolytatott egy kísérletet, amelyben a moziban olyan rövid reklámimpulzusokat vágott bele egy filmbe, amiket a nézők tudatosan nem is észlelhettek, és ettől megnőtt a reklámozott termékek (pattogatott kukorica, kóla) forgalma.(...) Természetes, hogy ezek után mindig van valaki, aki éppen hallott erről, de nem ismeri az egészet, így újra és újra fellángol a vita, törvénybe foglalják a tudat alatti reklám tilalmát, ilyennel vádolják a marketingeseket.(...)