Ugyan Rosberg előnye az október elején mért 33 pontról mostanra néhány futam alatt 19-re csökkent, az idő a trónkövetelő németnek dolgozik, aki könnyen lehet, hogy az utolsó futam végeredményétől függetlenül már – magyar idő szerint – vasárnap este világbajnok lesz. Az első bajnoki cím megszerzése Rosberg számára a legegyszerűbben úgy lehetséges, ha megnyeri a versenyt, mint tette azt a legutóbbi két alkalommal, 2014-ben és 2015-ben is.
Ha ez mégsem sikerül, Rosberg szempontjából a lényeg, hogy legalább hat pontot verjen márkatársára: tehát amennyiben Rosberg másodikként zár, Hamilton legfeljebb negyedik lehet, ha harmadikként, akkor a címvédő a hatodik pozíciónál nem végezhet előrébb, s így tovább (lásd keretes írásunkat). Figyelembe véve, hogy a konstruktőrök között már győzedelmeskedő Mercedes párosát tiszta körülmények között a pályán az idén nem előzték meg az ellenfelek, várhatóan Rosberg és Hamilton Interlagosban is a győzelemért csatázik majd – s egyúttal a végső diadalért, Hamilton esetében pedig az újabb, immáron utolsó esélyért.
Nem Rosberg volna az első pilóta, aki Brazíliában ünnepelhet, hiszen mióta 2004-től a versenynaptár végén szerepel a Brazil Nagydíj, hat alkalommal avattak világbajnokot a tragikusan fiatalon, 32 évesen elhunyt helyi autóversenyző, José Carlos Pace nevét viselő versenypályán. Az F1-es programban 1973 óta szereplő brazil fordulónak 34. alkalommal helyszínéül szolgáló ring 2007-ben és 2008-ban is valódi sportdrámák színhelye volt.
Előbb az akkor is Ferrarit vezető futamgyőztes, Kimi Raikkönen – egy botrányoktól sem mentes, az abban az évben bemutatkozó Hamilton és kétszeres bajnok társa, Alonso csatáját hozó szezon végén – szerezte meg szinte lehetetlen helyzetből az egyéni világbajnoki címet, míg nyolc évvel ezelőtt szó szerint a viadal utolsó kanyarjában nyerte meg első világelsőségét Hamilton. A fentieken túl Interlagosban biztosította be világbajnokságát a sportág első spanyol bajnoka, Fernando Alonso 2005-ben és 2006-ban, a brit Jenson Button 2009-ben, s 2013-ban a német Sebastian Vettel is.
…ha első,
…ha második, de Hamilton legfeljebb negyedik,
…ha harmadik, de Hamilton legfeljebb hatodik,
…ha negyedik, de Hamilton legfeljebb hetedik,
…ha ötödik, de Hamilton legfeljebb nyolcadik,
…ha hatodik, de Hamilton legfeljebb kilencedik,
…ha hetedik és Hamilton nem szerez pontot.
A világbajnokság élmezőnye 19 futam után: 1. Rosberg (Mercedes) 349 pont, 2. Hamilton (Mercedes) 330, 3. Ricciardo (Red Bull) 242, 4. Vettel (Ferrari) 187, 5. Raikkönen (Ferrari) 178.
A hagyományosan idénynyitó, esetleg második-harmadik Forma-1-es futamnak otthont adó pályának egyébként akkor is különös szerepe volt a világbajnokság végkimenetelének szempontjából, amikor a sorozat az évad elején vizitált Brazíliában. A sormintát a franciák négyszeres bajnoka, Alain Prost 1990-es sikere nyitotta: a hazai kedvenc, Ayrton Senna 1993-as diadalát leszámítva ugyanis ’90-től 2001-ig, azaz több mint egy évtizedig mindig az a pilóta nyerte az egyéni bajnoki címet, akit Brazíliában is elsőként intettek le.
Prost egyébként a Brazil Nagydíjak történetének máig legsikeresebb versenyzője a maga hat futamgyőzelmével, igaz, Interlagosban csupán egyszer nyert (előtte ötször a korábbi helyszínen, Jacarepaguában utasította maga mögé a mezőnyt).
A brazil aszfaltcsík egyike azon kevés versenyhelyszínnek, ahol az óramutató járásával ellentétes irányba haladnak a versenyzők. Ami e tényen, s a pálya gazdag történetén túl különlegessé teszi az F1-es vb 20. idei helyszínét, az a bármikor várható csapadék: a sportág részére előrejelzéseket készítő Ubimet honlapja szerint némi zápor, zivatar a vasárnapi verseny idején sem zárható ki, hiszen a futamra döntő részben felhős, hűvös időjárási körülmények között kerül sor. Az előrejelzés a következő napokban még változhat, a tények viszont aligha: Hamilton esélyei vagy Rosberg előnye az esőtől függetlenül elúszhatnak Brazíliában.