3-as metró;üzemeltetés;Egységes Közlekedési Szakszervezet;napi engedély;

Míg a vita tart, romlik a szerelvények állapota FOTÓ: TÓTH GERGŐ

- Napi engedély kellene a 3-as metró üzemeltetésére

Egyenként és naponta engedélyeztetné a 3-as metró vonalán működő szerelvények forgalomba állítását a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) egyik legnagyobb érdekvédelmi tömörülése, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke. 

Nemes Gábor arra reagált, hogy a közlekedési cég a kormány napilapját (Magyar Idők) úgy tájékoztatta: egyáltalán nincs veszély a vonalon, sehol nem kell leállítani az utasszállítást. Az EKSZ elnöke viszont emlékeztetett: a szakszervezet már többször jelezte házon belül és nyilvánosságra is hozta, hogy bizonyos műszaki berendezések és a szerelvények állapota miatt kockázatos a 3-as metró üzemeltetése.

Nemes szerint enyhén szólva is aggályos forgalomba küldeni egyes kocsikat, és szinte biztos, hogy egy műszaki hibából adódó balesetért a legkisebb láncszemeket, vagyis a karbantartókat vonnák felelősségre. Az érdekvédő azt követeli, mostantól minden egyes forgalomba küldött szerelvény műszaki állapotáért egy felelős beosztású vezető álljon jót, s csak az ő aláírásával menjenek ki a 3-as metró szerelvényei. Szerinte ugyanis csak így lehet a felelősöket egyértelműen behatárolni és felelősségre vonni egy esetleges balesetért.

Az üggyel kapcsolatban a Metróért Egyesület azt közölte: szerintük sincs közvetlen életveszély. Abban viszont bárkivel egyetértenek, hogy a 3-as metró műszaki állapota önmagában nem biztosítja a biztonságos közlekedést, csak az ott dolgozók felelősségteljes munkájával tartható fenn a forgalom.

Még mindig egymillió autós kezdhet kedvezményvadászatba a biztosítók honlapján az év végi gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) frissen meghirdetett díjainak összehasonlításával. A legtöbben már a neten követik a változásokat és számukra is szembeötlő: 10-12 százalékos átlagos drágulás jellemzik az új tarifákat. Ennek ellenére nem reménytelen, hogy a korábbinál kedvezőbb díjra lelnek.