Nemes Gábor arra reagált, hogy a közlekedési cég a kormány napilapját (Magyar Idők) úgy tájékoztatta: egyáltalán nincs veszély a vonalon, sehol nem kell leállítani az utasszállítást. Az EKSZ elnöke viszont emlékeztetett: a szakszervezet már többször jelezte házon belül és nyilvánosságra is hozta, hogy bizonyos műszaki berendezések és a szerelvények állapota miatt kockázatos a 3-as metró üzemeltetése.
Nemes szerint enyhén szólva is aggályos forgalomba küldeni egyes kocsikat, és szinte biztos, hogy egy műszaki hibából adódó balesetért a legkisebb láncszemeket, vagyis a karbantartókat vonnák felelősségre. Az érdekvédő azt követeli, mostantól minden egyes forgalomba küldött szerelvény műszaki állapotáért egy felelős beosztású vezető álljon jót, s csak az ő aláírásával menjenek ki a 3-as metró szerelvényei. Szerinte ugyanis csak így lehet a felelősöket egyértelműen behatárolni és felelősségre vonni egy esetleges balesetért.
Az üggyel kapcsolatban a Metróért Egyesület azt közölte: szerintük sincs közvetlen életveszély. Abban viszont bárkivel egyetértenek, hogy a 3-as metró műszaki állapota önmagában nem biztosítja a biztonságos közlekedést, csak az ott dolgozók felelősségteljes munkájával tartható fenn a forgalom.