Mások a Széles Gábor nevéhez köthető magyar cég buszait tartanák továbbra is a jó megoldásnak, bár az már korábban eldőlt, hogy ez lenne a legdrágább változat. A kormány azonban visszavonta a hitelfelvételről szóló határozatot, amivel a főváros szerződést köthetett volna a legolcsóbb megoldást kínáló lengyel Solaris céggel, így nyitott a pálya akár ennek az érdekcsoportnak is.
Lapunk úgy értesült, egyre nagyobb a nyomás Kocsis Mátén, aki május közepén a kérdésnek a fővárosi közgyűlés napirendjéről való levételét javasolta, arra hivatkozva, hogy előző nap a kormány döntést hozott a nemzeti buszgyártási stratégiáról. Az önkormányzati és rendészeti tanácsnok, a VIII. kerület fideszes polgármestere mellett a közgyűlés többi kormánypárti tagja is egyre erősebben szembesül a felelősséggel, hogy néhány napon belül le kell tenni a voksát valamelyik megoldás mellett.
Tarlós István korábban többször is határozottan kijelentette, hogy olyan javaslatot semmiképpen nem támogat, ami hátrányos a fővárosnak, tehát a döntés felelőssége a Fidesz képviselőit terheli majd, ha drága megoldásra szavaznak. „Nekünk a legolcsóbb és legbiztonságosabb megoldást kell választanunk” – hangsúlyozta a főpolgármester.
Értesüléseink szerint a kérdés szóba kerülhet a Fidesz holnapi elnökségi ülésén, ahol a szokásoknak megfelelően jelen lesz Tarlós István is. A közgyűlés június eleji rendes ülésén mindenképpen meg kell hozni a döntést a buszokról, különben nem kezdődhet el a metrórekonstrukció az előre tervezett szeptemberi időpontban.