Andy Vajna csatornájának bejelentése kapcsán az erről szóló beszélgetésen résztvevő szakemberek közül sokan nem értették, hogyan gondolja azt a TV2, hogy hirtelen felveszik mind a féltucatnyi új csatornát az előfizetői csomagjaikba. Hiszen a nemrégiben engedélyezett terjesztési díj is komoly kiadásokkal jár az RTL és a TV2 után, emellett pedig az új csatornák sugárzása is igen költséges. Dirk Gerkens az aggodalmakra úgy felelt, "nem kell sírni", a most is fogható 114 adó közül soknak alig van nézettsége, legfeljebb ezeket kiteszik a csomagokból, és beteszik helyükbe a TV2 adóit. A vezérigazgató hozzátette, személyesen garantálja, hogy ezeken színvonalas műsorok lesznek.
Tarr János szerint nagy lesz a piaci harc, a műsorterjesztéssel foglalkozó Tarr Kft. vezetője azt mondta, érvényes szerződéseik miatt ők csak egy-két év múlva veszik fel a kínálatba az új TV2-csatornákat - már ha addig "letesznek valamit az asztalra". Vajnáék bővítése leginkább a Comedy Centralt is üzemeltető Viacomnak jelentenek majd konkurenciát, hiszen a cég birtokában van az MTV zenecsatorna, a Nickelodeon gyerek- és tinicsatorna is. Így a vállalat kelet-európai és izraeli ügyvezető igazgatója, Bartosz Witak kritizálta a leghevesebben a TV2 vezérét: nehéz fair versenyről beszélni egy olyan piacon, ahol az egyik szereplő a "támogatások" révén erős hátszéllel bír - mondta hozzátéve, hogy ha Magyarország ilyen szabályok szerint működik, senki ne csodálkozzon, ha egyes piaci szereplők kivonulnak az országból.
Gerkens szerint korábbi munkáltatójának, az RTL-nek és a Viacomnak nincs oka panaszra, évekig nagyon kényelmes volt a helyzetük a kábelszolgáltatóknál. A vita hevében a Viacom-vezér azt mondta, nem hátrálnak meg, "van lőszerük, amit ellőhetnek", szerinte nehéz dolga lesz a TV2-nek a magas nézettséget elérő Viacom csatornákkal. Witak egyébként nem részletezte, milyen támogatásokra gondolt, ám a Népszabadság tudósítása szerint az idei szakmai konferencián mindenki arról beszél, hogy Vajna összesen 8 millárd forintos állami hitellel akarja legyőzni a vetélytársakat.
A tavaszi verseny eldőlt, a TV2 meg sem közelíti az RTL-t, és az idén nagyobb a különbség a 18-49 éves célcsoporton, mint tavaly - mondta Kolosi Péter miután Dirk Gerkens a Media Hungary konferencián bírálta többek közt az RTL műsorpolitikáját. A programigazgató sajátos gyakorlatnak nevezte, hogy a TV2 a 18-59-es korosztályt célozza meg: rossz nyelvek szerint szándékosan alakították úgy a célcsoportjukat, hogy érdemben ne lehessen a nagy vetélytárssal összevetni a teljesítményt - mondta, majd a TV2 hírműsorára utalva hozzátette: összeomlott a nézettség. Ugyanis a kereskedelmileg fontos korosztályban mért népszerűség alapján a Tények által nyert 14 nappal szemben áll az RTL Híradó 115 napja. A sorozatok, illetve esti műsorok kapcsán megjegyezte: ezek is stabilan verik a TV2-t.