Egy hír szerint több mint kétmilliárd forint kenőpénzt juttathatott 2006-2007-ben két cégen keresztül a brit Alstom a BKV-nak, hogy ők nyerjék a metrókocsi-tendert. Az ügyben hivatali vesztegetés miatt nyomoz a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda, valamint az angliai Súlyos Csalások Elleni Hivatal (SFO). Nagyon helyes, hogy a magyar hatóságok is ilyen nagy elánnal esnek neki ennek a csúnya ügynek, már ha egyáltalán valóban ez történt. Persze azon már elgondolkodhat az ember, hogy ez a buzgólkodás nem annak szól-é, hogy akkortájt baloldali kormány volt uralmon és a BKV-ért végső soron a szabad demokrata városvezető, Demszky Gábor volt a felelős.
Ha valóban korrupció történt az Alstom kocsik ügyében, akkor derítsék fel, ki, kinek mikor és mennyit adott és irány a tekintetes törvényszék. Az viszont nagyon nem járja, hogy a hazai nyomozóhatóságok az ügyészségig és a legfőbb ügyészig bezárólag csőlátásban szenvednek. Valahogy a mai napig nem tudunk semmit hogyan, és miért döntött Orbán Viktor az amerikai F16-osok helyett a svéd Gripenek mellett, de a magyar hatóságoknak nem akaródzott a vesztegetés gyanújával indított nyomozás mázsányi anyagát kikérni az illetékes külhoni kollégáktól. A már említett letelepedési kötvények ügyében sem érdekli a hatóságokat, hogy ki milyen hasznot húzhat a becslések szerint eddig 80-90 milliárdos extra profitból és van-e összefüggés némely fideszes politikus - netán kormánytag - meggazdagodása és aközött, hogy például Rogán Antal döntötte és döntheti el, melyik offshore hátterű cég kaszálhat az állam helyett ezen a bizniszen.
Talán az sem lenne érdektelen, hogy alig több pénzért miért nem vásárolt a fideszes Tarlós István vezette főváros új metrókocsikat a 3-as metró vonalára, és kinek, milyen érdeke fűződött ahhoz, hogy egy orosz céget bízzanak meg, toldozzák-foldozzák egy kicsit az elaggott ex-szovjet metrókocsikat.
Szomorú, hogy már minden oldalon összetörtek az üvegzsebek. Ideje, hogy átlátszó, de törhetetlen anyagból készítsük el őket. Ha előbb nem, hát 2018-ban.