lemondás;Pór Péter;

- Lemondott Pór Péter

A szerdai zalaegerszegi vereség után lemondott posztjáról Pór Péter, a bajnok Szolnoki Olaj férfi kosárlabdacsapatának vezetőedzője, akinek a helyét a klub szakmai igazgatója, a férfi válogatott szövetségi kapitányaként is dolgozó Stojan Ivkovic veszi át.

A Tisza-parti egyesület csütörtöki tájékoztatása szerint Pór Péter nem távozik a klubtól, hanem továbbra is segíti a csapat munkáját.

A Nyerges Zsolt felügyelőbizottsági elnök által aláírt állásfoglalás kitér arra, hogy az Olaj vezetősége a szakmai stábbal közösen elemezte az elmúlt időszak eredményeit. Eszerint a csapat évek óta párhuzamosan állt helyt a magyar és a nemzetközi porondon, az elmúlt 50 napban közel annyi mérkőzést játszott, mint egy csak Magyarországon versenyző klub öt hónap alatt, miközben az Európa Kupa mérkőzései miatt 25 ezer kilométert utaztak a játékosok. Ez a folyamatos kettős terhelés mentálisan és fizikailag is sokat kivett a csapatból, ezt mutatja az elmúlt napok gyengébb játéka - szögezte le a vezetőség, melynek döntése értelmében Stojan Ivkovic a bajnokság végéig veszi át a vezetőedzői feladatokat.

"A Szolnoki Olaj vezetése elismeri Pór Péter és a játékosok eddigi teljesítményét. A magyar kosárlabdasport szempontjából is mérföldkő, hogy a csapat az EK második körébe jutott, az Olaj eredményét pedig nemcsak a hazai szakma méltatta, szereplésünkhöz több európai klub vezetője is gratulált. Itthon sincs miért szégyenkeznünk, hiszen a csapat idén is Magyar Kupa-döntőt játszott, a jövőre nézve pedig a klub és a szurkolók elvárása továbbra is az, hogy a magyar bajnokságban a Szolnoki Olaj megvédje a címét" - áll a közleményben.

A csapat vasárnap címvédőként 68-55-re kikapott a Körmendtől a Magyar Kupa budapesti döntőjében, majd szerdán bajnoki mérkőzésen 84-54-es vereséget szenvedett Zalaegerszegen.

A hétfőn kezdődő, ma befejeződő barcelonai Forma-1-es teszt során nem csak a pályán, hanem a bokszutcában is felpezsdült az élet. A beszédtémát az szolgáltatta, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közleménye szerint már az idén megváltoztatják az időmérő edzés rendszerét. A kvalifikáció idén is három szakaszból áll majd – egyben azért nem lehetne lebonyolítani, mert a tévétársaságoknak a reklámokkal is számolni kell –, az elsőben és a másodikban is hét-hét pilóta esik ki, az utolsó harmadban nyolcan maradnak.