A 16 perces első szakaszban a 7. perc leteltekor kiesik az, akinek a legrosszabb az időeredménye. Ezt követően 90 másodpercenként búcsúzik az utolsó. A 15 perces második etapban a 6. perc után távozik a sereghajtó, és 90 másodpercenként újabb versenyzőtől búcsúzunk
A 14 perces Q3-ban nyolcan maradnak, az 5. perc végén kiesik az utolsó, majd 90 másodpercenként további öt pilóta. A végső másfél percre ketten maradnak. Az újítással azt szeretné elérni a FIA, hogy folyamatosan körözzenek és résen legyenek a pilóták. Ezzel viszont ellentétben állnak a Pirelli újonnan bevezetett ultralágy gumijai: az abroncsok lényege pont az lenne, hogy egy körön legyen a lehető leggyorsabb az autó.
Ami a tegnapi tesztet illeti, nem a legjobban sikerült az újonc Rio Haryanto bemutatkozása: a Manor indonéz pilótájához fűződik az idei első kicsúszás. A Mercedesnél Nico Rosberg és Lewis Hamilton egyaránt lehetőséget kapott szerdán, valamint ezt a taktikát alkalmazzák a mai nap folyamán is. Tegnap a leggyorsabb időt a Force India német pilótája, Nico Hülkenberg autózta.