A hatóságok kedd délutáni adatai szerint nagyjából 150-en tartózkodtak a Meridian vasúttársaság két szerelvényén, amelyek frontálisan ütköztek egymásnak. A reggel 6 óra 45 perc körül történt balesetben 108 ember megsérült, 18-an súlyosan.
10-re nőtt a halálos áldozatok száma
A nap folyamán az egyik sérült meghalt kórházban, így tízre emelkedett a vonatkatasztrófa halálos áldozatainak száma - közölte a felső-bajorországi rendőrség. Egy embert még keresnek az egyik szerelvény roncsai között. "Kevés remény van arra, hogy élve ki tudjuk emelni" - mondta egy rendőrségi szóvivő.
Nem volt idő fékezni
A baleset Münchentől mintegy 40 kilométerre délkeletre történt a Holzkirchen-Rosenheim egyvágányos vasútvonal egy éles kanyarulatában, erdős területen. A vonatvezetők így valószínűleg közvetlenül az ütközés előtt látták meg a velük szemben közlekedő szerelvényt, nem maradt idő fékezésre és a két személyszállító vonat "nagyon nagy sebességgel" rohant egymásba - mondta Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter.
Kiemelte, hogy a szakaszon volt olyan berendezés - PZB 90 típusú, úgynevezett pontszerű vonatbefolyásoló rendszer -, amely az ilyen helyzetek elkerülését szolgálja. Mindkét vonat menetrend szerint indult el, és a közeli Kolbermoorban kellett volna kikerülniük egymást - tette hozzá Joachim Herrmann bajor belügyminiszter.
Lassan haladt a mentés
A BR szerint a reggel 7 óra körül történt baleset túlélőit nagyjából 12 órára elszállították a helyszínről, és röviddel dél után megkezdték a 9. holttest kiemelését a roncsok közül. A mentés lassan haladt, mert a Mangfall folyó mellett fekvő baleseti helyszín nehezen megközelíthető, a sérültek többségét csak mentőhelikopterrel lehetett elszállítani.
Kiderül, mi okozta a balesetet
Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter és Joachim Herrmann bajor belügyminiszter délben felkereste a baleset helyszínét. Alexander Dobrindt miniszter a német vasúti közlekedés egyik legsúlyosabb balesetének nevezte az esetet, és Angela Merkel kancellár, illetve Horst Seehofer bajor miniszterelnök nevében kifejezte részvétét az áldozatok és sérültek hozzátartozói után. Elmondta: a soron következő vizsgálatoknak kell majd megállapítaniuk, hogy technikai hiba vagy emberi mulasztás okozta-e a balesetet.
Gyerekek nem voltak a vonaton
A vonatokon többnyire munkába tartó ingázók utazhattak, gyerekek a farsangi iskolai szünet miatt valószínűleg nem voltak közöttük. Ugyancsak a szünet miatt a vonatokon kevesebben utaztak, mint egy átlagos munkanapon.
A felső-bajorországi rendőrség külön telefonvonalat létesített az áldozatok és sérültek hozzátartozóinak. Számos farsangi és hamvazószerdai nyilvános rendezvényt lemondtak. A tartományt kormányzó Keresztényszociális Unió (CSU) sem tartja meg hagyományos hamvazószerdai politikai gyűléseit.
Merkel és Seehofer részvétet nyilvánított
Angela Merkel és Horst Seehofer személyesen is kifejezte részvétét. A kancellár berlini nyilatkozatában kiemelte, hogy lesújtotta a szerencsétlenség híre, mielőbbi gyógyulást kíván a sérülteknek és hálás a mentésben részt vevő emberek fáradhatatlan munkájáért. A bajor miniszterelnök Münchenben tett nyilatkozatában egész Németországot megrázó tragédiának nevezte a történteket.
A Bad Aibling-i a legsúlyosabb vonatbaleset Bajorországban 1975. június 8. óta, amikor Warngaunál összeütközött két gyorsvonat. A katasztrófában 41 ember halt meg. Németország egészét tekintve legutóbb 2011. január 29-én történt a keddihez foghatósan súlyos vonatszerencsétlenség, akkor a Magdeburg melletti Hordorfnál egy személyszállító vonat tehervonattal ütközött, tízen meghaltak, 23 ember megsérült. Az eddigi legnagyobb németországi vonatszerencsétlenség 1998. június 3-án történt az alsó-szászországi Eschedénél, ahol kisiklott egy nagysebességű távolsági személyszállító vonat (ICE), a balesetben 101 ember meghalt és 88 súlyosan megsérült.