Miután szerdán az Indiai-óceánban, a Madagaszkártól 800 km-re fekvő Reunion szigeténél, vagyis több mint 6300 km-re attól a ponttól, ahol utoljára látták az MH370-es maláj utasszállítót, előkerült egy repülőgép szárny mintegy kétméteres darabja, szakértők azonnal reménykedni kezdtek, hogy ezúttal megoldódhat a polgári repüléstörténet legnagyobb rejtélye.
Tegnap már Warren Truss ausztrál kormányfő-helyettes is úgy nyilatkozott, hogy egyértelműen egy Boeing 777-esből származó roncsdarabról van szó, amely közelebb vihet a megoldáshoz. Állította, a roncs felbukkanása mindenképpen nagyon fontos fejlemény az eltűnt gép utáni kutatásban. Hangsúlyozta, hogy bár a szárnydarabon számok is láthatók, ezek alapján egyértelműen nem azonosítható, mert úgy tűnik, csupán karbantartási számokról van szó, de nyilván ez is segíthet.
Megszólalt tegnap az ügyben Najib Razak maláj miniszterelnök is, aki bejelentette, a szárnydarabot a franciaországi Toulouse-ba szállítják kivizsgálására, de egy malajziai szakértő csoport is megvizsgálja. (Reunion szigete ugyanis francia fennhatóságú terület, Franciaország tengerentúli megyéje.) Ausztrál szakértők és hivatalosságok egybehangzóan úgy vélekednek, „majdnem biztos”, hogy a Boeing-szárny az India Óceán fölött tavaly nyom nélkül eltűnt maláj utasszállító repülőgép, az MH370-es járat darabja.
A 16 hónapja, 2014. március 8-án Kuala Lumpurból felszálló gép 239 személlyel a fedélzetén az Indiai-óceán fölött tűnt el. Ausztrál irányítással azóta is folyik a keresés, csakhogy épp az Indiai-óceánnak az ellenkező részében, nem Reunion és Madagaszkár környékén. A nemzetközi hírügynökségek azonban kiemelik, hogy az ausztrál szakértők szerint a most felbukkant roncsdarab nem azt bizonyítja, hogy a járat a repülési irányvonaltól ennyire messze, több mint 6 ezer km-re jutott volna el, csupán azt, hogy a tengeri áramlatok idáig sodorták egyes darabjait.
Ez pedig egyáltalán nem lehetetlen, vélekednek. A kutatás továbbra is Ausztrália magasságában folyik. Az ausztrál közlekedésbiztonság vezetője, Martin Dolan egyenesen úgy nyilatkozott, hogy ha valóban az MH370-es járat darabját sodorta a partra az áramlat, az csak megerősíti a korábbi feltételezést, miszerint a repülőgép Ausztráliától 1800 kilométerre délnyugatra, egy 120 ezer négyzetkilométeres területen belül zuhant le.
A tényleges roncsnak valahol ezen a részen, a tengerfenéken kell lennie, vélekedett. A Reutersnek nyilatkozó szakértők szerint napokon belül tisztázódik, valóban a tavaly eltűnt gép darabjáról van-e szó. Az eddigi vizsgálatok ezt látszanak alátámasztani, annyi ugyanis már kiderült, több mint egy éve vízben lévő darab került elő.