A jelenlegi munkaerőhiányt pedig nem csak a felszíni hálózat jövőbeni felújítása, hanem az M3-as metróvonal lezárása is indokolja. Ezen a szakaszon szintén pótlóbuszok fognak közlekedni. A fővárosi autóbuszos teljesítmény jövő évtől tehát jelentősen emelkedik majd, amire azonban a jelenlegi sofőrszám biztosan nem lesz elegendő. Ezért - ahogyan a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a lapnak elmondta - a jelenlegi becslések alapján, rendszerszinten akár 300-400 fővel több autóbusz-vezetőre lesz szükség. A BKK hozzátette, fő céljuk, hogy valamennyi pótlási feladatnál megfelelő járművezetői létszámmal rendelkezzen a társaság.
Hiábavaló viszont a vezetők felvétele, önmagában ez nem elég. Hiszen feleslegesen állítanak munkába több száz embert, a jelenlegi állapotok mellett nem lesz mit vezetniük. Mert hiába - a BKK lapban közölt adati ellenére - az összesen 75 darab szólóbusz Dél-Budapestre és a 120 csuklós jármű megvásárlása szintén erre a területre, amelyből már 25 forgalomba is állt. S hiába a jövő- és az azt követő évben forgalomba álló 95 autóbusz, ez sem lesz elég a megfelelő pótlásra. A metrókocsik helyettesítésére további 150 csuklós autóbuszra lesz szüksége a vállalatoknak. A BKK közlése szerint azonban ez megoldódni látszik: az autóbusz mennyiség jövő évi beszerzésének előkészítésén már dolgoznak. Igaz ezek csak az elérhető források függvényében valósulhatnak meg - emelte ki a Világgazdaságnak a BKK.
Lapunk az üggyel kapcsolatban természetesen megkereste a BKV Zrt.-t is, hogy megtudjuk, milyen feltételekkel jelentkezhetnek az érdeklődők a meghirdetett állásokra, és pontosan milyen forrásokból biztosítanák a jövőbeni autóbusz beszerzést. Válaszokat azonban lapzártánkig nem kaptunk.