A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvétele 2014. november 17. és december 2. között történt. A nem reprezentatív felmérésben 320 magyarországi szálláshely tulajdonosa vett részt. Kiderült, miden hatodik szállásadóhoz legalább havonta egyszer fordulnak valamilyen extrém kéréssel a vendégei – igaz, elég széles skálán mozog, hogy mit értenek „extrém” alatt. A legtöbb kérés valamilyen különleges alkalomhoz kapcsolódott, például születésnapi tortát kellett vinni az ünnepeltnek, vagy épp rózsaszirmokkal teleszórni a szobát egy eljegyzés előtt. „A szállásadók általában szívesen segítenek, bár sokszor kell talpraesettnek lenniük: volt olyan, aki télvíz idején mezei virágokkal akarta megkérni szíve választottját, más élő nyulat szeretett volna ajándékozni” .
A legextrémebb kérések még a kérdezőket is meglepték. Előfordult, hogy valaki lekvárt vagy gyöngytyúkot akart főzni az apartmanban, és a hozzávalók beszerzésénél kellett asszisztálni, de volt olyan is, aki a szoba berendezésének egyes darabját meg akarta vásárolni. Szexuális szolgáltatások vagy eszközök igénybevételéhez a szállásadók mintegy 3 százalékától kértek segítséget saját bevallásuk szerint –mondta Dorcsinecz József, a Szallas.hu ügyvezetője.
Azt is megkérdezték a szállásadóktól, hogy szerintük milyen társadalmi csoportokba tartozók állnak elő leggyakrabban extrém kérésekkel. A válaszok alapján a kisgyermekes családok vagy a fiatalok az átlaghoz képest nem jelentenek nagy problémát a vendéglátóknak, ahogy az ismert emberek sem. Utóbbiak inkább kerülik a feltűnést az utazáskor a válaszok alapján, bár olyan is volt, aki kedvezményt kért a népszerűségére hivatkozva. Külön elbánást leginkább a jól szituált magánemberek kérnek, és közülük is többnyire a nők állnak elő a kívánságokkal.