Szakértők szerint a J-20-as ily módon történő népszerűsítése azt jelzi, hogy Kína a vártnál gyorsabb ütemben halad a gép tökéletesítésével. Az IHS Jane katonai szaklap értesülései szerint rendszerbe állítása még ebben az évtizedben bekövetkezhet. Jelenleg negyedik prototípusa ismert.
Az idei pilótatoborzó nyitányaként közzétett, Az égbolt a bátraké címet viselő alig több mint 6 perces videoklip másik érdekes szereplője Kína első saját fejlesztésű, stratégiai teherszállító repülőgépe, a Y-20-as.
A pilótaképzésnek a videóval egy időben bejelentett új rendszerében kiképzőközpontokat létesítenek polgári középiskoláknál is, ahol évente mintegy ezer, 14-16 év közötti diák sajátíthatja el a repülési alapismereteket. A fizikai és pszichológiai tesztek alapján kiválasztottak a hadsereg ösztöndíjában fognak részesülni és szakképzésük mellett a "normális" középiskolai tanulmányaikat is folytatják.
Sen Csin-ko ezredes, a haderőnem szóvivője a toborzás hivatalos elindításakor úgy fogalmazott, az új generációs vadászgépekhez jól képzett "repülő sztárok" kellenek.
A toborzó video képsorain megjelenített repülőgépekkel kapcsolatban a Hszinhua hírügynökség felidézi, hogy a J-20-as csökkentett észlelhetőségű vadászbombázó először 2011 januárjában emelkedett a magasba, épp amikor Peking vendége volt az Egyesült Államok akkori védelmi minisztere, Robert Gates. Jin Csua altengernagy még ugyanabban az évben azt mondta, a gépek védelmi célokat szolgálnak és kizárólag Kína területén telepítik majd őket.
A Y-20 az eddigi legnagyobb kínai katonai repülőgép, amelynek rendszerbe állítását korábbi hírek szerint 2017-től tervezik. Fejlesztési programja még az 1990-es években kezdődött. A nagy nyilvánosság előtt tavaly novemberben repült először a csuhaji nemzetközi légi show és -vásár alkalmával.