Budapest azt is vállalta, hogy a dugódíjból befolyó összeget csak a közlekedés fejlesztésére fordítja, abból egyetlen fillér sem mehet a "költségvetési kalapba". Tarlós az interjúban elmondta, hogy reálisan 2016 végére vezethetik be a behajtási díjat, addig kijelölik a zónahatárokat és megteremtik a technikai feltételeket. A szocialisták várospolitikusa viszont arra figyelmeztetett, hogy ezek mellett a jelenleginél jóval több P+R parkolót kellene kialakítani és addig, amíg nem korszerűsítik, bővítik a BKV kapacitását, a behajtási díjat nem lehet bevezetni.
A főpolgármester az interjúban arról is beszélt, hogy ebben a ciklusban a kormány visszavásárolja a Fővárosi Csatornázási Műveket. Tarlós közlése szerint a menedzsmentjogokat Budapest kapja meg és a többségi részvényes is a város marad. Horváth szerint nem baj, ha a közművek a város tulajdonába kerülnek, de a korábban visszavásárolt Vízművek eddig nem hozott hasznot a tulajdonosnak, és nem tudni, lesz-e pénz karbantartásra, fejlesztésre. A csatornázási művek visszavásárlása csak akkor kedvező fejlemény, ha ehhez nem kell hitelt felvenni és a további működtetés sem kerül sokba az adófizetőknek - tette hozzá.
Horváth lapunknak arról is beszélt, hogy Budapestről már nem a közgyűlésben, hanem a fideszes pártközpontban születnek a döntések. "Ha születnek, mert jelenleg a 3-as metró alagútjának felújítására még nem különítettek el forrást" - hívta fel a figyelmet. Az MSZP-s politikus úgy érzi, mintha "a fővárosban megállt volna az idő". A főpolgármester egyre ritkábban hívja össze a közgyűlést, menekül a feladatok elől, csak azt hajtja végre, ami kötelező, kerüli a vitát, jelzi is, hogy békét akar a következő négy és fél évben, azután úgyis nyugdíjba vonul - sorolta észrevételeit Horváth. Kiemelte ugyanakkor: a lényeges kérdésekről, például az oktatás színvonaláról, a kórházi várólistákról nem tárgyalnak, mert ezekről törvények rendelkeznek. Pedig Horváth szerint azokról az ügyekről is vitázni kellene a fővárosi közgyűlésben, amelyekben ugyan már nincs közvetlen hatáskörük, de felelősségük igenis van. A fővárosi képviselő elfogadhatatlannak tartja, hogy a nagyon sok befizetett adóból a budapestiek alig kapnak valamit vissza a kormánytól, részben ezért olyan szűk a közgyűlés mozgástere. Az csak később fog kiderülni, hogy ebben a helyzetben a 23 kerületi polgármester nem "szedi-e majd szét" a várost - fogalmazott az MSZP budapesti frakcióvezetője.