Habony Árpádot azért támadják, mert munkájával két alkalommal is hozzásegítette a Fideszt a kétharmados parlamenti győzelemhez, és azok támadják, akik nem tudják elfogadni választási vereségüket - ezt üzente az Origónak a Fidesz-frakció a pártnak, illetve a Orbánnak ingyen dolgozó, "titokzatos" kommunikációs tanácsadóról. Habony személye régóta a nyilvánosság találgatásának középpontjában áll; szerződéses viszonya nincs a Fidesszel, illetve vezetőivel, nem tudni miből él nagy lábon, miközben Rogánnal, Vajnával, Orbánnal, no meg Kapócs Zsókával közös képei bejárták a netet.
Hogy támadnák? Nem mondanám, inkább kíváncsiak arra, ki ő, hogy ekkora informális befolyása van. Bár a frakció közleménye árulkodó, eddig sem lehetett kétséges: a Fidesz sikereinek valamekkora része Habonynak köszönhető. Ám, ha ez így van, akkor a kormánypárt mostani vesszőfutásához is lehet valami köze. Hiszen a netadótól a kötelező drogtesztig sok mai Fidesz-ötletet kötöttek már a nevéhez.
Épp e hétköznapokat felforgató ötletekből van már elege azoknak, akik a napokban utcára vonultak/vonulnak. A marketing-stratégia - ahogy egy 2007-es interjúban a Népszavának Wermer András kifejtette - nem egy demokratikus dolog. "Láttak már olyan csatát, amit négy tábornok vezet?" - kérdezte a Fidesz egykori spin doktora. Wermer szerint "fontosabb egy irányba menni, mint jó irányba. Mert ha nem megyünk egy irányba, nem jutunk sehová." Mintha épp az egy irány tűnt volna el a Fidesz és Orbán kommunikációjából; lassan annyi álláspontjuk van, ahányan megszólalnak. Ráadásul túl sok egyszerre az ötlet. Hogy ehhez Habonynak van-e köze? Nem tudom. A győzelem adta elbizakodottság, a tévedhetetlenség azonban nem jó tanácsadó.
Wermer szerint legenda, hogy egy marketinges valakiből egészen másfajta embert tud faragni; egy dolgot tehet, befolyásolja. Az interjúból kihúzta ezt a két mondatot: "Ha egy emberre kalapot adunk, egy idő után köszönni kezd. Ha nem adunk kalapot rá, nem fogja megemelni soha."