választás;baleset;halál;Együtt-PM;Váradi András;

Forrás: Facebook

- Aggályok Váradi András halála ügyében

Elkészültek a szakértői vélemények Váradi András, az Együtt-PM alcsútdobozi polgármesterjelöltjének halálos balesete ügyében – tudta meg a Népszava. A rendőrség a jelek szerint az elhunyt felelősségét kívánja megállapítani, a műszaki, és az orvos szakértők jelentései azonban szöges ellentétben állnak egymással. Magyar György ügyvéd helyszíni bizonyítási kísérletet, és további vizsgálatot kezdeményez.

Postázták azokat a jelentéseket, amelyek Váradi Andrásnak az önkormányzati választás előestéjén bekövetkezett tragédiájával kapcsolatosak – tudta meg a Népszava. Az alcsútdobozi polgármester-jelöltet akkor gázolta el egy osztrák-magyar állampolgárságú 84 éves sofőr Mercedese, amikor Váradi az autójáról leesett létrát vitte vissza járművéhez. A gázolásnak azóta sincs gyanúsítottja. Mint lapunk októberben megírta: elképzelhető, hogy az áldozat felelősségét próbálják megállapítani.

Dr. Magyar György, aki Váradi családjának megbízásából látja el a sértetti képviseletet, most vehette kézhez a rendőrségtől a balesetről készült szakértői véleményeket. Megítélése szerint a két dokumentum - az orvosi, és a műszaki szakértői - súlyos ellentmondásban áll egymással.

A műszaki szakember szerint ugyanis a baleset úgy következett be, hogy Váradi András a felezővonalat 80 centiméterrel átlépve, a másik sávban gyalogolt, amikor a vele szemből érkező Mercedes a bal elejével elütötte őt, mert nem tudta elkerülni a férfit. Ebben az esetben - ha valóban így történt volna - az áldozat vagy szemből, vagy a bal oldalán szenvedett volna sérüléseket. Az orvosszakértők viszont egyértelműen rögzítették: a polgármester-jelölt halálát egyértelműen a teste jobb oldalát ért erőbehatások okozták. Azt is megállapították, hogy az ütközés álló helyzetben érte, miközben a bal lábán állt, és a jobbal lépett előre.

Úgy tudjuk, a férfi teste a gázolást követően 26 métert repült. A gépkocsi a megengedett 90 kilométeres sebesség helyett 70-nel közlekedett, de látnia kellett Váradinak az úton álló kivilágított, vészvillogóját is működtető autóját, ami fokozott körültekintést igényelne a közlekedőktől. Azt nem vizsgálták, hogy a Mercedes lámpái - különösen a bal oldali - megfelelően működtek-e.

Az ügyvéd úgy véli, a szakvélemények alapján nem rekonstruálható tökéletesen a baleset. Hogy ez a helyszínrajz pontatlanságának vagy másnak tudható be, egyelőre nem világos. (A műszaki szakértő főként a jegyzőkönyvek alapján dolgozik.) Magyar György megítélése szerint a szakértőknek meg kell ismerniük egymás véleményét, illetve kiegészítő véleményekkel pontosítaniuk kell a történteket. Emellett helyszíni bizonyítási kísérlet elvégzését is indítványozza.

Hangsúlyozta: bár a tragédia politikai felhangokat is kapott, számára kizárólag az eset közlekedési szálainak megnyugtató feltárása a fontos. Úgy látja, a rendőrség szeretné mielőbb lezárni az ügyet - akár úgy, hogy az áldozat felelősségét állapítja meg, de szerinte ez a további vizsgálatok nélkül korai lenne. 

Horváth András, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) volt dolgozója szerint "komolytalanok, röhejesek" az adóhivatal nyilvánosságra hozott vizsgálati dokumentumai. A volt dolgozó szerdán azt mondta, hogy az 1200 oldalas iratanyagban semmi nem támasztja alá a vele kapcsolatban megfogalmazott következtetéseket. Arra a felvetésre, hogy egy interjúban azt mondta, nincs bizonyíték a korrupcióra, azt mondta, hogy arról neki nem is kell tudnia, azt a hatóságoknak kell felderíteniük.