Három ember szenvedett gerinc-, koponya- és mellkassérüléseket, több sérült sokkos állapotba került. Egyiküket valószínűleg mentőhelikopter viszi magasabb ellátást nyújtó egészségügyi intézménybe. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság tájékoztatása szerint az ütközés után a vasúti szerelvény nyolcvan-száz méternyire állt meg. A vonat a csuklós busz hátuljának ütközött. A tatabányai hivatásos tűzoltók nagy erőkkel érkeztek a helyszínre, és feszítővágóval megkezdték sérültek kiszabadítását.
Baleset helyszíne Tatabányán, az Erőmű lakótelepi átjáróban, ahol a menetrend szerinti csuklós busz összeütközött a vonattal. MTI Fotó: Mihádák Zoltán
A Mávinform a távirati irodát arról tájékoztatta, hogy a Vértes Volán járata a jól működő fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott a vonat elé. A vonaton nem sérült meg senki. A mentés és a helyszínelés idejére áll a forgalom a Tatabánya-Környe vasútvonalon, a baleset következtében egy felsővezeték tartó oszlop is kidőlt. A Máv-Start Zrt. vonatpótló buszokat rendelt a balesetet szenvedett vonat utasainak elszállítására, és Tatabánya és Környe között is vonatpótló autóbuszok járnak. Az utasoknak 20-30 perces késére kell számítaniuk a délutáni órákig.
A buszsofőr sértetlen maradt, de az 56 éves férfi egyelőre nincs kihallgatható állapotban, "folyamatosan a sérültek állapota felől érdeklődik". Ezt a Vértes Volán szóvivője közölte. Elmondta azt is, hogy a sofőr 15 éve dolgozik a cégnél, négyszázezer kilométert vezetett balesetmentesen. A buszon húszan utaztak, a négy legsúlyosabb sérült a busz hátsó részében. A 20 éves Ikarus buszt idén akarták leselejtezni.